stamceller

Miss Sixty

Trådstartare
Vad har ni för erfarenhet av behandling med stamceller vid senskada, skada på ledkapslen?(kota) och hur går det till att göra det?

Senast ändrad:
Sv: stamceller

Jag har gjort en stamcellsoperation på Djursjukhuset i helsingborg 2002 el 2003?. Palle Brink opererade en senskada på min häst som var max 7-10 dagar gammal, han såg henne och UL senan dagen efter skadan och då bed den som 17-20% på ytliga böjsenan.

Op gick bra, 4 månader efteråt kunde vi börja trava och sätta igång hästen succesivt. Efter drygt 1 år gick den 140-hoppning igen och har sedan dess tävlat fram till -08 då den betäcktes pga nya ryttarens graviditet och hästens ålder (17år), men -08 var hon 10:e bästa hopphäst på rankinglistan i Finland:)

Så ja, jag är positiv till denna typen av Op, men det kanske beror på att det gick bra för min häst att komma tillbaka till tävling. Sen att hon op inom kort tid efter olyckan var också positiv enl vet.

Kontakta ATG i Malmö, där arbetar PB nu om du har frågor.

Lycka till!

Tack för svaret:laugh:

Får hoppas detta kan hjälpa mitt sto också. Kanske kan hon till och med komma ut på tävlingsbanorna igen..

Finns flera lyckade försök med stamceller, tror någon här på buke gjorde det på sin häst och den blev frisk. vet också att en av Sveriges bästa fälttävlanshästar genomgick en stor operation med stamceller som också blev lyckad.

Finns flera lyckade försök med stamceller, tror någon här på buke gjorde det på sin häst och den blev frisk. vet också att en av Sveriges bästa fälttävlanshästar genomgick en stor operation med stamceller som också blev lyckad.

känner igen det där... Hette inte hästen typ Helge?
Miss Sixty, sök på Helge :p

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: jemeni
·
Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Elo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: slant98
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18