STAM Calato-Cor de la bryere-Landego, Är den bra?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ponnyryttaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 189
P

ponnyryttaren

Finns det många bra avkommor efter Calato? Och hur brukar dom bli?

Sv: STAM Calato-Cor de la bryere-Landego, Är den bra?

Calato själv gick väl de högsta klasserna, och Cöster som Christian Ahlmann leder världscupen på är väl e Calato?

Vi hade en Calato-avkomma på inridning på länge länge sen (i Tyskland). Han var svart, supersnygg och över 175 cm hög. Den stackarn växte väl antagligen fortfarande eller så han bara problem med sin stora kropp, men han är den mest omotiverade häst jag någonsin haft att göra med. Ingen lust med nåt. Jag vet inte om vi någonsin fick honom att galoppera uppsuttet! :crazy: Han hade nog behövt växa i sin kropp lite till.

Om du googlar på Calato tror jag du får fram många framgångsrika avkommor!

Finns det många bra avkommor efter Calato? Och hur brukar dom bli?

Stammen är "jättefin", och ja, det finns många bra avkommor efter honom. Men minns att det är hästen du skall rida inte dess stam....

Saluhästar med superstam som man då och då ser till salu för bra priser är ofta "damaged goods" med en hel del problem i bagaget, tyvärr. Sett många exempel, säkert många andra som gjort det samma. En Libero H häst här uppe som vägrar hoppa, en Grannus som max hoppar över dressyrstaket, eller en Darco som är spänd som en fiolsträng osv pga tidigare erfarenheter.

Säger inte alls att det skulle vara så med denna häst men det händer.

Men saken är den att det är ett föl:D

Precis. men det kostar 120.000 kr lite dyrt kankse? Därför jag tvekar hehe...

jag hoppas att de är ett sto.
för skulle ja köpa ett föl för så mkt pengar så skulle ja se till att de var ett sto så man kunde avla på stammen om de inte blir tävlingshäst. (om den inte har nå ärftliga fel då förståss.)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 085
Senast: Freazer
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
484
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
986
Senast: ako
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 047
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka