Stallplats.

caradan

Trådstartare
Kommer att ta hem en häst snarast ( på foder)

Hade fått tag i plats att stalla upp dock är inte boxen klar ännu utan det kommer att ta ett par dagar att göra det färdigt. Paddock men utan belysning, ganska bra vägar, in/ut ingår 700:-, grovfoder finns på gården , strö/krafftfoder får jag köpa/ta hem själv.

Nu igår fick jag nys om att det blir en plats ledig på klubben istället.
Vi har två paddockar (en belyst) ridhus, in/ut alla fodringar vardagar, en gång per termin har man stalltjänst. Spilta idagsläget (när ngt blir ledigt så står man först på tur för box). Ok ridvägar.
Allt foder/strö finns på plats om man inte vill ha ngt special då får man ta hem det själv.
800:- (box 1000:-)

Jag känner spontant att jag vill stå på klubben, men detta med spilta vs box??
(häst ägaren går med på spilta)

Sv: Stallplats.

lite OT men ska inte spiltor förbjudas? från 2009? eller är det jag som har fått allt om bakfoten?:p

aldrig att jag skulle ställa min häst i spilta.
Hur är hagarna på de olika ställena, hur länge är de ute?

Ridhus är ju helt klar ett stort plus men jag skulle inte vilja ha min häst i spilta. Har aldrig gillat det

Hur länge dröjer det till boxplats finns då? Vet dom ungefär?

Har jag inte hört talas om..isåfall går min klubb under då det finns 11 spiltor i lektionsstallet och bara 4 boxar!

Måste jag kolla upp.

Hagarna är ganska likvärdiga, mkt lera så här på hösten. Men fortfarande även "torra" ytor att röra sig på ordentligt.

Jätte svårt att säga, kan ta en månad eller ett år! Beror helt på när/om ngn säger upp sin plats men eftersom det inte är stort (10 boxar och en spilta) så dröjer det ju oftast....tyvärr

Har du kollat om det skulle vara möljigt att de sätter upp belysning på stället med boxar?

Ja och det är inte omöjligt. Dock finns inga träningsmöjligheter där. (ja själv men inte för tränare)
Och då måste jag hyra transport och köra en gång i veckan. (till en kostnad av 250:-/gång) Vilket gör att det blir ganska dyrt....(ionödan)

Senast ändrad:

lite OT men ska inte spiltor förbjudas? från 2009? eller är det jag som har fått allt om bakfoten?:p

Kan det vara så att nybyggnation av spiltor förbjuds? Inte redan existerande? Har ett minne av att jag läste det någonstans. Känns som att hälften av sveriges ridskolor har just spiltor. Det e väl komplett omöjligt för alla dom att bygga om så att det blir boxar av godkända mått. OT jag vet!

Till TS: Har du bil o transport för då går det ju faktiskt att åka iväg o träna. Det kanske e skrittavstånd från stallet till ridhus el en bättre ridbana som du kan hyra in dig på. Jag e inget fan av spiltor vissa hästar fixar inte att stå i en heller (läs:min egen). Grattis till nya pållen o lycka till.

Det är precis så det är, fr o m 2009 får man inte bygga nya stall med spiltor, men man får ha kvar spiltor i de stall som redan existerar.

Va bra blev enna rädd att de skulle vara tvungna att lägga ner ridskolan, för ekonomiskt hade det inte hållt att bygga nytt..

Nu ramlade det in en till plats under em som jag ska koll apå imorgon. LÅter som ett ännu bättre alternativ just nu då ALLT ingår (foder, strö, in/ut alla fodringar mm mmm mm) med paddock och BOX :-D

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 727
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 087
Senast: Cilla
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 553
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.