Stallplats..

T

Trinova

Jag letar för fullt efter stallplats i Sthlm, här finns mycket att välja på i olika prisnivåer..
Hittat ett mkt intressant stall, vill gärna ha erat råd..

Tycker ni det är dyrt att stå på ett stall som kostar 4500:-/månaden
då ingår full service och då gör dom ALLT och ALLA dagar i veckan...

Foder och strö får man betala eftersom vad hästen äter så 4500:- exkl foder och strö då. men det är inga dyra foder priser..

Stallet är väldigt fint och stort ca 50boxar, finns stort ridhus,belyst ridbana,hinder,3 tränare finns och kommer i olika kategorier, fina stora och många hagar.. och mkt fina och måååånga ridvägar..

Vad tycker ni??
Är det värt det?
:confused:

Sv: Stallplats..

det som ingår (glömde skriva) :

I servicen ingår 4 st fodringar per dag, 7 dagar/veckan.

In- och utsläpp i hage samt täckesbyte, skydd på & avtag, lindor av.
Mockning 5dagar/veckan, Måndag – Fredag

Stallskötsel som ingår: krubb och vattenkoppor städning, damning av boxgaller/boxfönster

Kallhyra inkl ,vatten, värme, belysning samt gödselhämtning, harvning i ridhus/ridbana

Ärligt, du kommer knappt ha någon kontakt med dig häst själv!
En stor del är ju att mocka, fixa mat och så.... ta av och på täcken, plocka in och ut...?

Är du berädd att låta din älskling bli omhändertagen av andra?

Jag skulle snarare välja kollektivstall...

Tycker helt klart det är värt det!! Att hitta ett stall i Sthlms trakten med den servicen och det priset är inte lätt. Jobbar man mycket är det väldigt bra med den servicen.

jo jag vet, men det är ju ett bra stall me ridhus och allt..det är svårt och hitta och då blir det mkt dyrare...och även om jag sitter och betalar detta så kommer jag vara mycket i stallet och fixa och pyssla.. men nja kanske inte värt det då..

som sagt vill både ha ris och ros .. hehe

Oooj det var inte lite det, men jag antar att det är såna priser man får räkna med om man bor i Sthlm? Häromkring kan man få samma service för 2000-2500 i månaden :crazy:

Jag tycker att det verkar klart prisvärt.

Men ingår det något foder eller strö?
Annars lär du nog få räkna med minst 1000 kr till.

Vaddå ingen kontakt med sin älskling, för att man får det mockat och in- respektive utsläppen + fodringarna fixade? :confused: När jag mockar och fixar foder så inte har jag hästen under armen under tiden!:rofl: Vad spelar in- och utsläppet för roll, annat än att det kan vara nog så svårt att få ihop tiderna med jobb och annat. Nä, är du villig att betala för servicen och istället kan lägga mer tid på att pyssla med pållan så är det ju värt pengarna.

I kollektivstall är det flera personer som hanterar hästen, med olika kunskapsnivå, erfarenhet och tolerans med allt vad det kan innebära. :eek: Hur många trådar läser man inte där folk slarvar med både sina egna och andras hästar och/eller saker, in- och utsläpp som fungerar dåligt, folk som ska uppfostra alternativt inte klarar av hästarna mm. :crazy: Nä tack, jag ser faktiskt inga fördelar alls med kollektivstall.

Nu står jag med mina hästar där in- och utsläpp ingår, ett täckesbyte och fodringar. Jag mockar själv, tar in om jag är där vid insläpp och gör i ordning fodret som de sedan får vid fodringarna. Det är ett trevligt litet stall och vi hjälper självklart varandra om det behövs, men jag slipper vara låst av fodringar och in-/utsläpp. :bow:

Det lät hemskt dyrt i mina öron, men för sån bra service och eftersom priserna runt stockholm är högre så är det nog prisvärt. Kolla ordentligt vad foder o strö kommer kosta dock... Och har du tänkt på alla andra kostnader? Hovslagare, försäkring, träningar, och så blir det ju alltid lite grejer som man behöver. Har du en buffert för allt sånt?

Trinova skrev:
Jag letar för fullt efter stallplats i Sthlm, här finns mycket att välja på i olika prisnivåer..
Hittat ett mkt intressant stall, vill gärna ha erat råd..

Tycker ni det är dyrt att stå på ett stall som kostar 4500:-/månaden
då ingår full service och då gör dom ALLT och ALLA dagar i veckan...

Foder och strö får man betala eftersom vad hästen äter så 4500:- exkl foder och strö då. men det är inga dyra foder priser..

Stallet är väldigt fint och stort ca 50boxar, finns stort ridhus,belyst ridbana,hinder,3 tränare finns och kommer i olika kategorier, fina stora och många hagar.. och mkt fina och måååånga ridvägar..

Vad tycker ni??
Är det värt det?
:confused:

Om åtminstone maten hade ingått..... Den tar de säkert bra betalt för också. För du kan väl inte hämta själv och lagra? Jag tycker det är dyrt. Men visst stor anläggning osv. Det har många fördelar. Men stall med tränare osv finns nog fler och varför inte hellre sköta vissa delar själv? Sen är det ju en fråga om läge, benisn är också dyrt, om man måste åka ett par mil. Men du kan ju prova coh ställa dej på kö till ett bättre om du hittar ett senare. Vilken sida om stan?

Senast ändrad av en moderator:

GAAHHH tur att jag inte bor i sthlm :crazy: men det är säkert prisvärt, men 50 hästar, undrar om ridhuset är ledigt någonsin, jag som alltid vill rida ensam skulle nog få det svårt.
Nej tack för Stall Rosendal och fam Holgerssons ridhus :bow:

Hos oss kostar de 3500 kr i månaden, och då ingår allt..
5 kg kraft/havre
mineraler
10 kg hö
mockning
spån
in/ut
tänkes bytning

och de är 7 dagar i veckan.
De fungerar jätte bra och de är inte ofta de faller in lediga boxar och alltid kö.

Det är för dyrt även för att vara i Stockholm, har sett stall som har allt det + även extra ridhus och foder medräknat för mellan 3000-4000:-.
Har du kollat på alla stallannonser som finns på annonsdirekt?

Det låter mycket om inte foder och strö ingår. Skulle det ha ingått i hyran, så tycker jag att det skulle varit prisvärt.

Här e priserna rynt 900-1400 i mån.
Då ingår allt!!!!!!!!!
Tycker era priser e för dyra!!!!!!!!11

Jag tycker att det är RUGGIGT dyrt och dessutom skulle jag vilja mocka själv så att man ser att det blir bra gjort. Och foder mm vill jag ha koll på själv så att hästen får det den ska ha.

Kanske lite dyrt ändå, måste finnas lite billigare?
sök i utkanten av stan, här bruakr det bli lite billigare!
visserligen får du räkna med någon fodring i veckan kanske och så men.... det är värt det!

Huga! Jag hade inte ställt min häst där. Har de en kvadratmeters hage för varje häst där den får stå en kvart om dagen helt själv, och finns det en endaste liten stig i skogen där du kan rida utan att bli påhoppad av joggare och östermalmsdamer i päls med tillhörande mops.

Jag tycker att det hade varit OK ifall foder och strö ingått i hyran, annars tycker jag att det är för dyrt!

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 295
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Hej, jag har ett dilemma. Skulle ni prioritera att ha eran häst uppställda nära hemmet eller nära jobbet? Här är förutsättningarna. Nära...
2
Svar
21
· Visningar
2 684
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag byter stall nästa lördag för första gången, hittills har hästen stått där han stod när jag köpte honom så jag har noll erfarenhet...
2
Svar
33
· Visningar
3 034
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar