Stallpass, kostnad?

Heulwen

Trådstartare
Vad tycker ni är lämpligt att betala en person i månaden för att denne ska ta över mina fodringar?
Det gäller 4 st fodringar per månad (man får välja mellan kväll och morgon), 13 hästar ska matas med foder som redan står iordninggjort utanför boxen. Fylla på betforhinkar (4 st.)
Allt som allt går det väl på högst 15 minuter.
Vad tycker ni är rimligt?

Mvh/
Helena

Senast ändrad:
Sv: Stallpass, kostnad?

När man tog fodringar på ridklubben fick man 100:-/gång.
Men det var ju flera än 13 hästar, det skulle ges kraftfoder samt hö, som man själv fick mäta/väga.
Fick köra runt med hövagnen, och fodervagnen, samt sopa och se till att allt var snyggt.

Tack för svaren men alla får gärna skriva vad dem tycker. Vad skulle ni vilja ha?

Beror på. Bor jag i närheten eller ändå är där är det ju inte särskilt mycket jobb. 200 per månad eller kanske mockningshjälp åt min häst motsvrande antal gånger?
Måste jag däremot åka till stallet bara för att göra detta (man rider ju kanske inte sin egen häst i direkt anslutning till morgon/kvällsfodring), och därmed förbrukar bensin och restid så mer, kanske 75-100 kr per gång beroende på resväg?

Är jag ändå i stallet så skulle jag göra ett sådant lätt pass gratis. Skulle jag åka dit bara för det skulle inte jag vara så intresserad över huvudtaget, men allra minst bensinpengar plus en hundring per gång.

Är personen ändå i stallet så typ 100-200 kr är väl rimligt (25-50 kr/pass). Är den inte det så kanske lite till då. Skulle jag vara i stallet ändå, så skulle jag tycka typ 100 kr är lagom.

50kr / gång skulle jag nog vilja ha om jag hade nära måste jag sätta mig i bilen och åka så 100kr/gång. Det handlar kanske inte så mycket om att utföra själva arbetet som om att man måste vara där och säkert på en fast tid vilket gör att man blir lite mera låst.

Hos oss (båda senastestallen jag varit på) har service alla vardagar (på det nya stället även helger) kostat ca 300-400kr/mån - och det är alltså alla fodringar, in- och utsläpp. Så 100:-/gång tycker jag låter grymt mycket. Men då har ju denna service gjorts av stallägaren = bor på gården, nära till stallet.

Är det en utomstående person kanske man kan ge lite mer iof. Så 200:-/mån tycker jag kanske att det skulle kunna vara värt isf. Dock absolut inte 400:-/mån. Men det bestämmer man ju själv.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 996
Senast: Habina
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 798
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: gloiredor
·
Skola & Jobb Hej alla! I sommar kommer jag behöva hitta ett alternativt sätt att ta mig till jobbet några veckor. Orsaken är en avstängning av...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama