Bluefish
Trådstartare
Nu närmar det sig, våren är på gång och snart är det fritt fram att börja snickra! Det finns en hel del liknande trådar men jag hittade ingen med samma frågor som jag har. För jag kan ingenting om sånt här, utgångsläget är ungefär en bit gräs där det ska stå. Jag ska ju skicka in papper. Förprövning till länsstyrelsen och bygglov till kommunen? Bör man ha en ritning att visa upp i första hand, antar att de vill se över hur man tänkt med el och vatten? Vem ska rita, kan man göra det själv eller är det fackman som gäller? Behövs någon byråkrati för att få anlägga ridbana? Ska någon komma ut och inspektera den tänkta platsen för bygget?
Tanken är 2 boxar i uppvärmd byggnad men vindskydd med plats för 6 hästar så gödselplatta och tillstånd krävs som jag förstår det. Bor väldigt mycket "ute på landet" med 100 meter till närmsta granne, behöver man ha grannarnas tillstånd? Väldigt tacksam för svar! Trådkap helt ok om någon har fler funderingar.
Tanken är 2 boxar i uppvärmd byggnad men vindskydd med plats för 6 hästar så gödselplatta och tillstånd krävs som jag förstår det. Bor väldigt mycket "ute på landet" med 100 meter till närmsta granne, behöver man ha grannarnas tillstånd? Väldigt tacksam för svar! Trådkap helt ok om någon har fler funderingar.