ställa ut en klippt

bsmx

Trådstartare
Vi ska på vår första utställning i februari.
Nu har vi ett russ en sådan där klassiker brun som klivit ner i mjölpåsen o blivit vit om magen o mulen.
Vi har tänkt klippa i täckesklippning för han blir svettig när han rids i ridhuset.
Ligger det honom i fatet att klippas, han får ju en annan form o med så många färger som det kommer att uppstå vid klippningen.:angel:

Sv: ställa ut en klippt

En bra ponny är alltid en bra ponny men visst förstör det helhetsintrycket en del när en ponny är klippt, speciellt naturraserna som russ, shetland med flera som "ska" vara håriga :)

Men ponnyns hälsa kommer alltid först och du får visa honom klippt.

Sv: ställa ut en klippt

:bow: jag förstod nästan det, han är jättevacker i sin långa päls.
Nu i dag blåser det o är 10- så det känns helt konstigt att klippa honom, men som du säger. Dommaren måste ju se att det är en fin kille vi har ändå.:love: om inte annat så vet ju vi det.
Tack

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 456
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·
Hästvård Skulle klippa av shettisen lite päls här ikväll. Klippte honom i januari förra året och inga problem alls för klippmaskinen då. Nu så...
2
Svar
35
· Visningar
4 190
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 150
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama