Staket vildsvin

abc

Trådstartare
Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite punktvis runt om. Nu ville han nyttja våra stolpar o sätta sitt nät i det. Vi sa givetvis nej för vi kan inte ha nät till våra hästar. Sa att han får givetvis sätta nätet i egna stolpar brevid vårat. Nu plötsligt har han använt våran ena hörnstolpe o fäst sitt nät med 3 buntband i den och börjat dra utefter sitt andra håll. Så risken finns ju om vildsvin springer ner hans nät dras vårt staket med. Vi har inga vildsvin själva pga 5 eltrådar runt om pga shettisar. Vill ju givetvis inte vara gnällig men varför inte skaffa egna stolpar. Vi vill inte få våra hästar på rymmen.

Behöver han ha staket mot er?

Beroende på var dina trådar sitter så kanske du kan erbjuda att han betalar en rulle tråd och ni drar en tråd till. Så det blir säkert även för hästarna. Nej han ska inte fästa sitt nät i ditt staket men grann friden är rätt skön.

Hittade denna infon om staket till vidsvin
riktlinje är att sätta tre stängseltrådar på höjerna 20 cm, 45 cm och 75 cm

Beroende på var dina trådar sitter så kanske du kan erbjuda att han betalar en rulle tråd och ni drar en tråd till. Så det blir säkert även för hästarna. Nej han ska inte fästa sitt nät i ditt staket men grann friden är rätt skön.
Det hade ju varit den bästa lösningen, man får välja sina strider ibland.

Behöver han ha staket mot er?

Hittade denna infon om staket till vidsvin
riktlinje är att sätta tre stängseltrådar på höjerna 20 cm, 45 cm och 75 cm
Bara ett tillägg till stängseltrådarna; det är säkert självklart för många, men att man tänker på att elen ska sitta utanpå stolparna. Vi har mycket vildsvin i krokarna och någon bonde hade satt elen på insidan = grisarna välte stolparna och gick in ändå..

Säg till honom, det är eran mark och ni som äger stolpen, hästar på rymmen är inte skitkul

Beroende på hur bra er relation är hade jag nog givit en stolpe.

Är den inte jättebra hade jag nog markerat med att klippa bort nätet från min stolpe och sedan fäst det i en tillfällig plaststolpe och satt ned bredvid min stolpe. På min bekostnad av plaststolpe

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska flytta inom en snar framtid och är för tillfället i budgivning om ett litet hus/stuga som jag verkligen vill ha. För tillfället...
Svar
15
· Visningar
3 263
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 969
Senast: Zaria
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 378
Senast: iddiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka