Staket till odlingen

karamelldrottningen

Trådstartare
Vad har ni för avgränsning till era trädgårdsland?
Har i dagsläget ett provisoriskt staket gjort på lite allt möjligt men mest kompostgaller. Väldigt estetiskt icke tilltalande.
Staketet måste framförallt hålla rådjuren borta. Det är de som röjer runt mest.

Screenshot_20210503-071815.webp

Såhär har jag. Hönsnät i nederkant för att hålla bort även hönsen, de fick sig igenom armeringsnätet.

Rådjursnät med trästolp. Lätt att få upp och hålla spänt, och rimlig kostnad när det är lite större område att hägna in.

Rådjursnät gillar jag överlag att jobba med. Det blir snudd på osynligt på håll om man spänner det som man ska, och vill man ha flyttbara sektioner funkar det bra med tex glasfiberstolp.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 405
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka