Stackars kissekattbäbisen!

Lilljessicah

Trådstartare
En av mina katter har skurit sig i trampdynan.:( En av dom små. och dom är verkligen små eftersom han inte är så gammal.
Jag tror att han kan ha gjort sig illa på ett papper då jag inte hittar något annat tänkbart.
"Snittet" ligger tvärs över dynan och har blivit som en glipa, det går väldigt lätt upp och blöder. Jag har hållt det rent o snyggt, tvättade med bakteriedödande igår och gjorde en provisorisk tejpning för att klämma ihop "glipan". Tog av det imorse och rengjorde. Veterinär verkar inte aktuellt ännu eftersom såret ser fint ut. Men finns det något mer jag kan göra, eller något annat bättre att rengöra med?
Tacksam för tips.:bow:

Sv: Stackars kissekattbäbisen!

min unga katt har bränt trampdynorna 2-3 gånger på kokhet spis. om du håller det rent borde det läka fint, om det ser sämre ut kan du ringa veterinären eller kattexpert för tips eller tid.

Sv: Stackars kissekattbäbisen!

Aloe Vera får sår att läka mycket snabbare, men det ska vara så mycket Aloe Vera som möjligt i produkten, inte några få procent.
Det bästa är färskt från växten.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra snart 2 o ett halvt år gamla kattkillar har börjat att slåss! Dom är bröder och har bott här i 2 år. Dom är ute på dagarna i...
Svar
4
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka