Stå inne själv??

T

Tellusen

Har precis flyttat min häst till ett nytt stall pga att jag har flyttat hem och avslutat min praktik i ett stall. Där gick det jätte bra att ha honom inne själv, men nu i det nya stallet är han orolig. HAn har blivit lite lugnare. Kommer han att vänja sej. För jag har bara låtit honom vara, men han har ju nästan rivit hela boxen men lugnat sej en aning. Han måste kunna stå inne själv eftersom jag tar in honom tidigt på dagarna, vad ska jag göra?? Kommer han att vänja sej??

//Ems

Sv: Stå inne själv??

..varför måste han vara inne själv? finns det ingen häst som kan hålla honom sällskap? Hästen är ju ledsen och orolig om den håller på att riva hela boxen....? Går de andra ute på bete eller? Klart han vill vara där de är, värre är det ju dessutom att va på ett nytt ställe som inte är hemma, om det inte ens finns en hästkompis...

i vårt stall tar alla som hästen ska gå med i flock in sina från betet ett par nätter när det kommer en ny häst. för att de ska få vänja sig vid varann och den nya hästen få en lugn intro innan vi släpper ihop...
kan han inte gå i hage brevid sina kompisar om du inte är redo att släppa ihop...??? :confused:

Sv: Stå inne själv??

Kan du inte göra som jag, hjälpa honom och riva boxen så han har tillgång till hela stallet? Jag har min madam själv för hon är inget intresserad av andra hästar utan hon vill vara själv, det räcker att hon ser grannens häst på håll så är hon nöjd. Jag har ingen box utan hon bor i hela stallet, ligghörna med massa halm, dasshörna med spån och mathörna har hon och täcken på en stång på väggen och borstarna i fönstret. Hon älskar sitt stall och brukar tillbringa en del av dagarna där också eftersom hon får komma och gå som hon själv vill.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar