ST Comfort - tillbehören?

heland68

Trådstartare
Hej,

Hoppas på ytterligare lite hjälp från er som har erfarenhet av ST-modellerna. Har nu äntligen bestämt mig för att beställa en comfort-modell men beslutsångesten är ju inte över ändå :crazy:

Panelerna - finns ju i olika modeller varav 2 cm´s läderklädda är standard. Hur bör man tänka här? Inbillar mig att läder är mest praktiskt och lättskött?

Kaupre rekommenderar fendrar och byglar till. De kostar så pass mycket extra att jag är nervös att köpa på mig saker som inte är helt nödvändiga. Själv har jag bara ridit några enstaka gånger i sådana, då i western sadel. Och fick jätteont i knäna, antar att det berodde på att fendrarna var stela och liksom ville dra knäet ur sitt hängande avslappnade läge. Ni som har ST-sadlar, har ni köpt till dessa fendrar eller använder ni vanliga stigläder?

Sv: ST Comfort - tillbehören?

Men det är så SNYGGT!!! med fendrarna till... :d :love:

Men såklart behöver du inte det. Ha du vad du vill, dock föredrar jag helt klar gjorden som Deuber gör.

Jo men jag är en sån därninga stillös tant som inte bryr mig om det är snyggt :D vill bara ha det bekvämt (du vet typen som går i fotriktiga skor och sånt)

Är det bekvämt att rida med fendrarna tycker du? Jag har fått för mig att de strävar efter att hamna i sitt ursprungliga läge vilket gör att de drar i knäna... eller?

Jag föredrar vanliga läder med en rejäl stigbygel, men nu ska jag inte pratat så mkt ridning egentligen då jag inte är någon "ryttare" precis :D men det är ju en smaksak.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka