SRCs årsböcker

Pazuzu

Trådstartare
Jag har ett antal årsböcker från SRC, 2001 och bakåt, men i dem är det endast hästarnas resultat som redovisas. Är det någon som vet om det gavs ut någon separat utgåva med ponnyerna?

Sv: SRCs årsböcker

Spaf (Svenska Ponnyavelsförbundet) kanske du menar?

Tack för ledtråden! Om jag har lite tur kanske de har gamla utgåvor liggandes till försäljning.

Jag googlade lite och blev en aningens klokare. Svenska ponnyföreningen, SPF, bildades 1954 och 1975 delades föreningen upp i tre föreningar: SPF för sport, Svenska Ponnyavelsförbundet och Svenska ponnytravföreningen. År 1993 uppgick SPF i Ridsportförbundet.

Efter ytterligare lite sökande hittade jag att årsböckerna verkar heta "Svenska ponnyföreningens kalender", och den gavs ut 1967-1992. Det är ju ganska bra att veta mer exakt titeln på årsböckerna när man ska försöka få tag på dem.;)

Nja, var det inte så att Svenska Ridsportens Centralförbund (SRC) och Svenska Ponnyryttarförbundet (SPF) gick ihop i början av 1993 och bildade Svenska Ridsportförbundet?
/Lady_S

Jag kanske kan få skylla på att jag inte än hade fyllt 10 år när det hände? ;)
/Lady_S

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
842
Senast: phie
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 543
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar