Sprund på kavajen?

Lorelie

Trådstartare
"Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus knäppt krage. Vit slips eller vit plastrong får användas. Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan räknas inte som ridkavaj. Från och med Msv A är ridfrack tillåten. Dekor/utsmyckning på ryttarens klädsel är tillåtet. För sponsor- och tillverkarmärkning se TR I moment 151. ”FU” Vid lokala tävlingar och lägre kan ridkavaj bytas ut mot fritidsjacka/långärmad tröja."

Har jag bara drömt det eller var det inte tvunget att vara sprund på kavajen innan?
 
Du har inte drömt :p Minns fortf mammas första som var någon helt vanlig kavaj där domaren på första tävlingen just sa att hon behövde sprätta lite för att den skulle vara godkänd :D
 

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 477
Senast: Amanda_F
·
Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Void
·
Träning Läste igenom det nya reglementet för kvalitén och läste till min stora förvåning att man inte längre får bära sporrar. Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 554
Senast: Vita_N_6520
·
Dressyr Kan någon hjälpa mig att tyda det där sista? Får man tävla med polotröja utan slips eller måste man ha det? Jag blir inte klok på det!
2
Svar
22
· Visningar
4 218
Senast: Songbird
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp