springspår?

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det så att 6:e-spår innebär att pålle har springspår?

Lillgrabben har fått den lottningen i sin volt (40 m tillägg) och har en lite orutinerad kust i loppet, så jag funderar på om det är dax att TRÄNA detta med springspår så att de inte kommer totalfel och långt efter redan i starten... :crazy:
TUR i oturen att kusken ifråga även sköter o kör en ponny so mägs av en A-tränare... :) Så att vi kan få bra hjälp menar jag! :)

6:e och 7:e spår innebär ju springspår så det är väl bara att sätta igång att träna nu då :).

Har han 6:e spår i loppet och ligger 40 tillägg så är det inte springspår!

Du menar väl om han har startnummer 6?
Om det är 6 hästar på volten är det springspår oavsett om det är man står på tillägg :)

När vänder man förresten upp med en shettis, det kan ju inte funka på kommandot ETT, för då lär de ju inte hinna fram till startdistansen :confused: :confused: :confused:

:idea: :idea:

/// Ghost

Nej, han har INTE spår 6 utan har nummer 9, varav SJÄTTESPÅR på sin volt!

Men vi ska träna det där med springspår ordentligt så att åtminstone kusken känner sig trygg i hur det fungerar. Det används ju inte sådär jätteofta inom ponnytravet...

Liknande trådar

Trav Min älskade lilla kokohäst har kommit på att man ska galoppera i starten nu för tiden .. innan ni säger de ena å de andra så; -...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: Alfred
·
G
Trav Hejsan! Min pappa har en travare som inte riktigt har funkat under tiden vi har haft honom. Vi har gått till vet ett flertal gånger...
Svar
7
· Visningar
2 904
Senast: Gullregn
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
Träning Min ena pålle har jag haft i 2 mån, han är 8 år men klarar inte av att galoppera varken på rakt spår eller på volt utan att antingern...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: cardett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama