H
hoffmeister
Hej! I fredags fick min häst en spark av en annan, inte så hård skulle jag tro. Han haltade lite efteråt på höger bak, men drog mest upp benet i luften när han sprang. Han slutade halta efter kanske 2 minuter så jag satt upp och red honom ändå, han busade som vanligt och visade inga tecken på fortsatt hälta. Han var inte varm/svullen eller så efteråt. Nästa dag drog vi då iväg på tävling, eftersom han varken var halt eller något annat. Han stod i transport 1 h dit och tävlade en klass i dressyr och stod i transport 1 h hem, visade fortfarande ingen hälta, svullnad eller så. På söndagen skrittade jag ut en runda, och han visade ingen hälta då heller. Han trampar under sig lika mycket med båda bakbenen och så, men jag kan ändå inte sluta oroa mig för att en spricka kanske har uppstått? Eller kanske måste det ha blivit ett sår på benet också för att sprickan ska ha upstått? alltså att sparken måste ha tagit så hårt att det kom ett sår + spricka? Ägaren säger att det inte är någon fara, då han antagligen haltade endast för att han hade fått en spark efteråt och att det såklart gjorde lite ont? Jag hade varit jätte tacksam om någon ville dela med sig av sina kunskaper om sådant här!!