Sprengers baucher

Sv: Sprengers baucher

Och jag mailade också SvRF, och fick till svar att endast de bett som är avbildade är godkända, så tredelat baucher är inte godkänt.

Det är ju helt vrickat att man kan få två motsatta svar, har de inte själva koll??

"Tillåtna tränsbett samt stång- och bridongbett framgår av bilderna för häst respektive
ponny, vilka visar prototyper för godkända bett. Tvåledat bett skall ha rundat
mellanstycke. Tilläggsutrustning på bett är ej tillåtet. Alla visade bett kan vara i
metall, eller hård/oböjlig plast/syntet men måste vara i originalskick."

så står det i TR ser jag nu och då måste det betyda att det bara är 2 delat som är tillåtet konstigt nog...

TR är alltid lika spännande, går alltid att tolka på så många sätt...

Jag håller mig till vad en vän och överdomare en gång sa ang bett - finns det inte på bild så är det inte godkänt (satt förr med och gjorde TR.
Så jag använder mig av enledat/tvådelat tills det finns en bild på tredelat i TR innan jag chansar och tävlar på ett.

ja speciellt när det även står "Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat
bett, som skall vara gjort av metall eller hårt oböjligt plast- eller syntetmaterial,
och kan även vara täckt med gummi." som jag skrev i början av tråden.. det går ju att tolka på en mängd olika sätt.. :/

Som jag skrev, här är svaret från SvRF

"nej endast avbildat bett är tillåtet."

Hoppas det kommer med bild på 3delat Baucher i nästa års TR, känns ju märkligt att det bara skulle få vara godkänt som 2delat när de andra är godkända som både och.

Liknande trådar

C
Dressyr Hej! Har äntligen börjat våga fundera på att börja tävla lätta klasser i dressyr med mitt lilla sto :D Typ Lätt C till att börja med...
Svar
5
· Visningar
3 377
Senast: Seabaz
·
Dressyr Vad är det som gäller egentligen och vart vänder man sig för säkert svar? Jag ska köpa en ungponny och då jag själv är överårig så är...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: orion_x
·
Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 082
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar