sprayrädd

N

najad92

hej jag har en sprayrädd häst och jag skulle villja använda svansglans men det finns spray flaskor har ni några förslag på vad jag ska göra ?:)

Sv: sprayrädd

Antingen så tränar du ;) eller så inhandlar du typ Cowboy Magic Detangler som är ungefär som silikondroppar. Det är i tubform som man tar i händerna och därefter själv maserar in i svansen. Jag använder det i svansen och tycker att det är det bästa på marknaden, bättre än vanligt pälsglans. :laugh:

Jag hade också en mycket fånig häst när det gällde sprayflaskor, idag har han tränats. Vi började med att stå bredvid och spraya i handen för att sedan lägga på, med tiden gick det att utöka sprayandet så idag är det inga problem även om han tycker att det är obehagligt.

Eller så köper du gel för man och svans.

hej! du det finns en räddning ;) det finns silikon geler som är tillom bättre (!) än sprayglans ;) den ja brukar använda heter magic rider och ger super glans och svansen ser tjockare ut

Träna hästen. Fyll en sprayflaska med vatten och träna hästen genom att först spraya bara i luften så den vänjer sig vid ljudet.
Jag gjorde så att jag stod framför hästen och sprayde (inte på den utan åt sidan) så den sig flaskan och hörde ljudet och gav lite morot. När den var lugn med det sprayade jag lite på hästens man (där känns det inte så mycket) och den fick belöning. När den sedan var tillfreds med det började jag spraya på kroppen.....tror det tog en vecka så var hästen ok med sprayflaskor.

Kan tillägga att min förra häst var helt MAAANISKT rädd hehehe min väninna hade en sprayflaska i andra änden av ridbanan och min häst blev helt galen då hon sparyade så med den hästen fick vi verkligen kämpa hehehe:) Men allt går.

Liknande trådar

Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
269
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 125
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 112
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka