A

annizz

Hur skaffar man sponsorer? måste man typ tävla på elitnivå för nån ska vilja sponsra en? nån som har några erfarenheter??
/Anna

Sv: sponsorer

man lär ju ha visat framfötterna på tävlingsbanorna iallafall för att någon skulle vara intresserad av att sponsra. man finansierar ju inte sin häst genom sponsring direkt.

så istortsett ja man behöver vara på elitnivå för att få en bra sponsor.

Det skaffar man via nätverk och kontakter.........sen är det ett helsikes jobb att kunna leverera något tillbaka till den som sponsar.

Ingenting är som bekant gratis.............jag tror knappast att ngn annan än möjligtvis mamma är villig att hala upp plånboken och ge dig pengar utan ett åtagande tillbaka.

Och då gäller det att kunna leverera.

Man måste alltså sälja in sig.

ja jo iof men om man åker på ca 2 tävlingar per månad och har namnet på täcke, bil/hästkärra m.m. och sen även på sin hemsida så kommer ju sponsorn få mycket reklam..

Det skaffar man via nätverk och kontakter.........sen är det ett helsikes jobb att kunna leverera något tillbaka till den som sponsar.

Ingenting är som bekant gratis.............jag tror knappast att ngn annan än möjligtvis mamma är villig att hala upp plånboken och ge dig pengar utan ett åtagande tillbaka.

Och då gäller det att kunna leverera.

Man måste alltså sälja in sig.

du lär knappast få betalt för att göra reklam på det sättet.:D varför tror du då folk köper agria schabraken ex?

dessutom är ju 2 tävlingar i månaden ingenting jämnfört med vad eliten tävlar högsäsong.

ja jo iof men om man åker på ca 2 tävlingar per månad och har namnet på täcke, bil/hästkärra m.m. och sen även på sin hemsida så kommer ju sponsorn få mycket reklam..

det är nog lite svårare än så.
med ovanstående "sponsoravtal" kanske du skulle kunna få täckena/schabraken lite billigare än i affären med ett tydligt tryck på och trycket på bil/transport gratis...

hemsidan gäller väl samma som för all internetreklam, banners mm

inget företag med nåt under pannbenet sponsrar hobbyryttare med mer än lite gratisgrejer... om man har tur..
och med hobbyryttare menas alla som inte lever på sitt ridande och tävlande (/alt inte har ett mkt välkänt namn inom avel etc.).
och inte ens alla proffs har sponsring mer än gratisgrejer!

Senast ändrad av en moderator:

Precis så är det............det finns dessutom knappt något intresse för ridsporten utanför närmast sörjande skaran.

Det finns inte mycket pengar i sporten, knappt några killar (jo det är tråkigt....men manlig idrott=mer intresse),inte mycket glamor....................................och knappt någon publik/show.

Det är jättesvårt.

Jag har en vän som ligger snäppet under eliten.........h*n tävlar på 150-160 nivå.Livnär sig på hästeriet både genom avel/uppfödning,tävling,träningar flera kvällar i veckan,tillridningshästar,unghästchampionat,treårs......you name it.

H*n har just nu skickat ut sponsorförfrågningar.För 25000 per år får företaget logga på lastbil/flughuva/shabrak/krage/tävlingstäcke.De får dessutom använda h*n X antal ggr som föreläsare/inspiratör/reklamjippo.

det verkar dock gå lite trögt.............och h*n tävlar ändå VARJE helg ........och är superduktig.

Men det kanske går bättre för dig.......önskar lycka till!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 731
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
912
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix