H
Hjalti
Skulle vilja ta del av er andras erfarenheter av just spondylos. Min tik fick diagnosen för ca 1 vecka sedan efter några veckors mardrömsfärd till olika veterinärer som inte förstod vad hon led av då dom trodde det va magen. På Växjö Djursjukhus så sövdes hon för att göra en genomgående rönken då dom andra bilderna inte visat något och då hittades pålagringar mellan två kotor, vid länden samt längre fram. Skickades hem med Rimadyl men fick avbryta den i lördags då hon blev ännu sämre efter att piggnat till något i dagarna efter Växjö, tappade matlust, kräkte och fick problem med magen. Har kontakt med både Växjö och Helsingborg. Nu gäller kortison, samt kramplösande injektion då hon spänner hela kroppen.I går började jag med kortison för att få ner benmärgens svullnad och vet ordinerade 3 tabletter som jag skulle ge på en gång, på kvällen blev hon mycket piggare och tom tog en pinne ute som hon skulle bära samt sprätte med bakbenen efter hon bajsat. I dag är det likadant som det va i går morse, ingen gnista, ingen matlust, morrar när jag ska lyfta henne, svag i bakänden då det trycker på nerverna i länden och jag känner att ska det gå upp och ner så här varje dag så orkar varken jag eller hon länge till. Tänker på henne men veterinärena säger att hon ska kunna bli bra men det är en svår period innan bryggan läkt ihop i ryggen.
Så är det några som har/haft hundar med denna diagnosen?
Hur gick det?
Hur lång tid tog det innan hunden blev sig själv?
Vad fick ni för behandling?
Några råd jag ska tänka på som vet glömt kanske, bär henne i trappor, håller henne still då det är vila som gäller nu under denna fasen/
En uppgiven och ledsen matte som hoppas på det bästa men som snart får inse den bistra sanningen om det inte vänder snart.
Så är det några som har/haft hundar med denna diagnosen?
Hur gick det?
Hur lång tid tog det innan hunden blev sig själv?
Vad fick ni för behandling?
Några råd jag ska tänka på som vet glömt kanske, bär henne i trappor, håller henne still då det är vila som gäller nu under denna fasen/
En uppgiven och ledsen matte som hoppas på det bästa men som snart får inse den bistra sanningen om det inte vänder snart.
Senast ändrad av en moderator: