Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ca 3-5 cm lång smal mask med avsmlanande ändar. Rund, bandmasken är platt och uppdelad i segment (även om den kan komma ut hel).
Spolmasken är annars vit-grå-gul och ibland kommer dom upp i nystan om dom spys upp.
Jodå det är på katten, kommer ur rumpan. Anledningen att jag undrar är att jag har avmaskat med Axilur men tänkte ta något annat preparat och då är det ju bra att veta vad det är för mask han har. Han har inte mask för tillfället men det kommer snart igen (utekatt) och det är alltid samma sort mask jag ser.
Det låter som segment av bandmask.
Kommer dock inte ihåg vilket avmaskningsmedel som tar bort dem, men det borde ju stå på förpackningen och annars kan man fråga på apoteket.
Men det ser ut som den är hel, den drar ihop sig och "sträcker" på sig. Det där med att den ser ut som en tratt i båda ändarna är kansle en konstig beskrivning men den är inte avsmalnande i alla fall. Vit är den också. Finns det bilder på "kattmask" nånstans?