Spinoff vinterjacka. Vilken är snyggast?

Det är så roligt då folk gillar olika! Jag hade sagt 3, 2,1 och jackan sist! :D
Haha, ja. Det trodde jag verkligen inte! :) Jag trodde jag skulle gå från klarhet till klarhet :D
Vilken känner du dig bekväm och fin i?
Jag kände mig fin i alla :). I rockarna känner man sig vill lite finare. Jackan lite tuffare kanske?
Trean var fin tyckte jag :). Men välj den som du känner dig bekvämast och snyggast i!
Ja, jag kände mig snygg i alla. 2:an kanske var bekvämast, mer klassiskt snygg. De andra två gråa lite tyngre och rejälare. Jackan kändes också rejäl.
Min sambos kropp är av lite samma typ som din (dvs. rätt petite både på längden och bredden) och han gillar bäst när plagget är kroppsnära/slimmat :). Åtminstone om det gäller en jacka av längre modell. Han tycker själv att han känner sig lite "jag lånade pappas ytterrock och mina ben amputerades helt plötsligt" annars. Om jackan är kortare i modellen är det mindre petigt att den är figursydd, tycker han. Han skulle nog råda dig till jackan eller en lite mer slimmad rock, alltså inte bara mindre i storlek utan också mer figurnära :).

(Det händer rätt ofta att han längtansfullt kollar in damavdelningens slimmade plagg, som ju tyvärr är för trånga för honom över skuldrorna :D)

Edit: själv så tyckte jag 2:an var snygg. Den såg lätt och smidig ut :). Men den ser ju inte lika varm och mysig ut som de andra, om den är tänkt till de bitande vinterdagarna?
Tja, jag kände mig bekväm till allihopa. Dock är jag inte van vid rockar. Så 2:an kändes inte lika klumpig. Men samtidigt känns de andra två lite rejälare för vintern. Kommer dock som sagt mest ha dom till och från jobbet eller om jag ska ut och shoppa.

Om jag ska summera resultatet hittills där de som röstade på två eller fler fick rösta på två val. Då blir det som följande:

1111

22222

333333

4444

Jag är nästan beredd att hålla med majoriteten. 1:an är lite bredare i axlarna och den som kändes klumpigast av dom.
Jackan var snygg men på nåt sätt är det ändå finast med rock :)
Nu kan jag inte ändra första inlägget. Men jag tror att jag kommer bestämma mig för 2:an eller 3:an.
Så ni som röstade på nån av de övriga får gärna rösta om igen om ni vill :) haha.
Jag kanske ska tillägga att jag tänkte matcha med nå snygga svarta jeans istället. Funkar det lika bra till grå som svart rock tro ? :)

Senast ändrad:
Här har ni lite bättre bilder på dom två alternativen. Min mobilkamera är inte så bra. Det syns ganska väl att 48 var för stort för mig. Frågan är om 46 kommer bli bra.

Rock 2
105EO2G001_001.jpg

Rock 3
095EO2G005_010.jpg

Svårt att "avgöra" från bilderna men spontant tycker jag att nr 3 ser snyggast ut.

Tja, jag gör en spinoff på tråden från ungdom för vinterjackor.
Alla tre rockar har samma isättning med ribbad krage och lätt vaddering. Men jag har bara dragit fram den på Rock 3. Väldigt smidigt när det är kallare :). Alla tre rockar är storlek 48 dom hade ingen mindre. Men jag såg att det fanns 2 storlekar mindre på hemsidan. Så beställer jag 46 borde de bli perfekt i ärmarna :)
Så vilken är snyggast ?

Rock 1

b169163.jpg

Rock 2
b169164.jpg

Rock 3
b169165.jpg

Jacka
b169166.jpg
3, utan tvekan!

Ettan hade gått bort för mig, för jag tycker om att kunna slå upp kragen om det blåser smådjävlar. Sedan är det rätt mycket detaljer på den, vilket jag försöker vara sparsam med (tycke och smak)

Tvåan ser smidigast ut, minst fyrkantig. Frågan är hur den känns med lite tjockare tröja under? Trång?

Trean är snygg, kanske lite fyrkantigare? Gillar färgen!

Jackan är väldigt snygg, men vill du ha en rock är det ju en... ja... jacka.

Jag tycker 1 och 2 är snyggast. Fast om du ska ha de skorna och kläderna som du har på bilderna till så röstar jag för 1an. 2an ser dessutom väldigt kall ut iochmed att den inte går upp i halsen. Fast du har kanske tänkt att köpa en sån där väst som modellen på bilderna har under rocken.

Det är ju du som ska ha den, men jag har svårt för kappor som ser ut som för långa kavajer. Det gör att jag inte gillar nr 2. Fast den ser mycket bättre på dig än på modellen som ser ut att ha fått på sig en för liten storlek.

Hur som helst, för min del går 2 bort och jag röstar därför på 3.

Ettan hade gått bort för mig, för jag tycker om att kunna slå upp kragen om det blåser smådjävlar. Sedan är det rätt mycket detaljer på den, vilket jag försöker vara sparsam med (tycke och smak)

Tvåan ser smidigast ut, minst fyrkantig. Frågan är hur den känns med lite tjockare tröja under? Trång?

Trean är snygg, kanske lite fyrkantigare? Gillar färgen!

Jackan är väldigt snygg, men vill du ha en rock är det ju en... ja... jacka.

Alla tre rockar har ribbad krage och lätt vaddering precis som rock 3.
Jag tror inte det blir trångt med tröja på någon av dom.
Yes, jag har skala ned det till rock 2 eller 3 :). Jo, exakt. Trean är mer rak och tvåan följer figuren mer.

Jag tycker 1 och 2 är snyggast. Fast om du ska ha de skorna och kläderna som du har på bilderna till så röstar jag för 1an. 2an ser dessutom väldigt kall ut iochmed att den inte går upp i halsen. Fast du har kanske tänkt att köpa en sån där väst som modellen på bilderna har under rocken.

Skorna kommer jag att använda då de är ecco och sköna på höst/vinter/vår. Däremot funderar jag på att köpa lite mer slimmade svarta jeans. skjorta brukar jag använda på vår/höst och det blir nog en tröja ala polotyp på vintern. 2:an har samma krage som 3:an och den går att ta bort.

Det är ju du som ska ha den, men jag har svårt för kappor som ser ut som för långa kavajer. Det gör att jag inte gillar nr 2. Fast den ser mycket bättre på dig än på modellen som ser ut att ha fått på sig en för liten storlek.

Hur som helst, för min del går 2 bort och jag röstar därför på 3.

Tycker du att storleken ser bra ut ? Jag upplevde att alla tre rockar var lite lång i ärmarna. Men det kanske ska vara så? Iof har jag inte så långa armar :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka