Spinoff på flytta bogtråden

A

Alkemisten

Jag har är nyligen också lite konfunderad över det där med hur bäst flytta ut hästen på volten. Dvs. förstora volten.

Jag har liksom alltid gjort det med sidförande skänkel och bibehållen ställning inåt och lite mer tryck på ytter tygel. Vilket funkar på min häst. Men jag provade detta på min tränares häst hände ingenting! Jag försökte förtvivlat öka volten på detta sätt men hästen var orubblig och fortsatte bara i samma takt på samma cirkel. Till slut fick jag fråga, "hur flyttar man hästen ut på volten?" pinsamt värre, jag har kommit dit för att lära mig hög dressyr. Svaret blev ett självklart "båda tyglarna utåt så klart!" När jag gjorde som han sa krävdes nästan ingenting för att häste villigt flyttade utåt på volten.

Erh.. Jag har alltid blivit lärd att inte korsa innertygeln över manken, här var det nästan en norm.

Nu är jag inte helt säker på att jag förstår allting rätt, vi pratar spanska och min spanska är inte helt flytande ännu. Vad tror ni?

Sv: Spinoff på flytta bogtråden

Meningen är att man ska föra bogarna med tyglarna så egentligen ska dom inte korsa manken utan man ska ta med bogen när man lägger tygeln mot halsen.:)

Tack!:idea:

Kan hända att jag red med för långa tyglar och därför kom innerhanden över manken. Jag antar att hästen normalt rids på enhandsfattning.

kanske det:) ja det är ju lättare med enhandsfattning:) det blir ju lätt att man inte får med bogarna om hästen inte är tillräckligt skolad eller att häst och ryttare inte känner varann och gör på samma sätt som vanligt... Det är inte så lätt att rida andras hästar:D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Nu behöver jag hjälp från er mycket rutinerade utbildare typ @tuaphua, @mooi, @fio etc då både jag och min tränare (även unghästdito)...
2
Svar
23
· Visningar
2 823
Senast: Magnum
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: sandrafors
·
Träning Med glimten i ögat sådär :p Min treåring är riden någon handfull gånger, två senaste gångerna har varit för min tränare, sedan har vi...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama