Bukefalos 28 år!

Spinoff från annan tråd: klippa sig själv?

Jag klipper mig i badrummet med hjälp av speglarna på insidan av luckorna på badrumsskåpet.
Till det så har jag en särskild liten sax inköpt för ändamålet.
Jag har just nu en kort bob och hade förut en pixie.
Mitt hår är tjockt, vågigt till lockigt och grårandigt.
Uttrycket blir oftast som jag vill ha det men det skulle kanske kunna vara litet jämnare ibland.
 
Jag har klippt mig själv i massa år, men jag har långt hår så det är enkelt. Har köpt en frisörsax dock. Men jag klipper inte direkt någon frisyr utan bara fräschar upp topparna. Varit så sjukt missnöjd med frisörbesök tidigare att det inte varit värt det. Nu gick jag faktiskt till frisören, första gången på 7 år och blev riktigt nöjd, så har nog hittat en frisör nu som kan hantera mitt hår och dessutom inte är hutlös dyr så får se hur mycket jag klipper mig själv i fortsättningen.
 
Så här såg det ut ett tag.
Mitt ansikte har jag redigerat bort.
Normalt så har jag ögon och ögonbryn.
1000000413-01.jpeg
 
Beror på frisyr, min önskade frisyr är lätt att maskinklippa även i nacken. 1mm överallt. Jag började klippa själv när frisören började tycka att det var pinsamt att behöva ta 110 kronor betalt för att klippa mig på 5 minuter. Och sedan dess klipper jag mig varje vecka på egen maskin.

Sen om man har mer komplexa önskemål går det nog från svårare, jättesvårt till nästan omöjligt.

Så gör jag också sedan flera år tillbaka!

Tröttnade på att ha långt hår (bara för att det skulle man väl ha som tjej 🙃) jag alltid störde mig på. Klippte själv stegvis kortare. Klippte nån typ page hos frisör. Det blev varmt och håret åkte in i ansiktet i stallet. Då köpte jag en trimmer och gjorde första gångerna lite längre på toppen. Sedan bara väck med allt på 2.5 mm (längsta utan sådana kammar på). SÅ. JÄVLA. SKÖNT. Har sedan dess ALDRIG saknat det förbannade håret 😍

Nu är jag på 2.0 mm för trimmer blev lite sliten efter några år. Har några kortare inställningar kvar sedan blir det väl ny trimmer. 400 kr kostade den, tjänade in sig själv på ett besök 😅
 
Jag har "midjelångt"/mitt på ryggen hår. Spikrakt. Så jag gör så att jag delar håret så jämt jag kan från pannan till nacken som om jag ska ha två flätor. Sen sätter jag en hårsnodd med håret under hakan. Klipper sen av 5-10 cm beroende på hur mkt som växt.
Då får jag håret som i V format i bak. När det hänger rakt bakåt, vilket typ aldrig händer. Då jag i stort sett alltid har håret i tofs eller fläta.
Ibland så klipper syrran åt mej, då säger jag att hon ska klippa i BH band höjd och rätt av... Men nu bor vi inte så nära längre så då blev det den "v formade" kompromissen... Ingen har sagt "shit vilken ful frisyr du har" så den funkar :P
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Spinoff på tråden om att trolla bort komplex. Vad är ni särskilt nöjda med er själva? Utseendemässigt och i övrigt? Jag har långt...
2
Svar
25
· Visningar
1 360
Kropp & Själ Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret? Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 894
Senast: Milosari
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 146
Senast: nejlica
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 661
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp