*spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Bellatrix

Trådstartare
Detta är ett annat sätt de kan bli till på.

Ta en stilig hanhund som promenerar i en trädgård och lägg sedan till en pilsk tik som väljer att trycka ut ett fönster i huset för att komma till hanen. Tiken är väldigt fin avelstik och veterinären rekomenderar att inte ge abortspruta pga risk för livmodersproblem.

Hanhundsägaren, som i detta fallet råkar vara jag, tyckte inte att det skulle bli valpar eftesom jag var orolig för deras hållbarhet.
Men tikägaren fick bestämma och 6 valpar blev det.

Och undrar ni hur fönstret kunde lossa så lätt så var det ett gammalt torp så det var inte jätte bra fönster.
Min katt har också lyckats ta sönder ett av de fönstren.

Här är en av avkommorna, gissa vilka raser som är i henne.

minja.jpg
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Hmmm....borzoi? Nu gissar jag hejvilt: collie? :D

Det finns ju en anledning till varför man ska ha en löptik under strikt uppsyn. Drifterna är starka!
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Borzoi och s:t bernhard? :idea: :p
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Jag hade St Berhard i tankarna med...pga teckningen. Hmm collie + borzoi borde inte ge en så pass kraftig hund, så jag stryker collie igen!
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Hmmm....borzoi? Nu gissar jag hejvilt: collie? :D

Det finns ju en anledning till varför man ska ha en löptik under strikt uppsyn. Drifterna är starka!

Min kompis som ägde tiken trodde att det skulle vara lugnt med att ha tiken i huset och min hund i trädgården.
Var nog ingen som skulle tro att hon skulle gå så långt för att få para sig.
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Jag måste säga att den ser lite mystisk ut.. Som en lätt S:t B.-kropp med ett helt annat huvud :o
:D
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Tikar kan gå precis hur långt som helst för att para sig. ;) Jag tror många gör det misstaget, att de tror det viktigaste är att hålla hanhundarna ute, men glömmer att man måste hålla tiken inne. :D
 
Sv: *spinnoff* på hur det kan bli blandrasvalpar....

Oj va söt den va :bump:
Men hur menar du med hållbarhet? :)

Eftersom att borzoien är en ganska "tunn" ras och s:t bernhard kraftig så var jag rädd att det kanske skulle bli för kraftigt på tunna ben eller något sådant.
Men naturen verkar vara bra på att räta ut sådant själv så att det blir bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp