Spillers Happy hoof

poloplayer

Trådstartare
Såg det fodret hos en återförsäljare och blev intresserad. Nån som har erfarenhet av det fodret och fångponny?
 
Jag hittar ingen exakt innehållsförteckning men detta;" En unik blandning av havre halm, alfalfa, gräs, mynta, vitlök och soja olja med tillsats av vitaminer och mineraler." Känns som ett synnerligen onödigt foder. Lättare att ge egeninhandlad halm och lusern.
Finns flera äldre trådar om fodret om du söker :)
 
Tja, just för fång tror jag inte det gör några underverk.
Men jag fick en säck för några år sen och hästen trodde han hamnat i himlen! Det var mycket gott sa ponny.

Men som sagt, fångfoder? Nä knappast. Bättre att ge vanlig lucern och halm.
 
Vitlök kan ge hästar anemi så det är inget man ska ge till hästar överhuvudtaget så bara det utesluter fodret för min del till alla hästar. Jag har helt för mig att spaderÄss har skrivit om happy hoof så sök på Spillers happy hoof och spaderÄss här på forumet så hittar du förhoppningsvis vad en som vet vad hen pratar om tycker om det fodret.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
761
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: Sollan73
·
Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: SaraB
·
Övr. Katt Försöker hitta ett bra foder till mina djur. Var in på en djuraffär och han pratade sig varm om Happy Cat. Köpte ett med stora bitar och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 121
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp