Spillers Happy hoof

poloplayer

Trådstartare
Såg det fodret hos en återförsäljare och blev intresserad. Nån som har erfarenhet av det fodret och fångponny?

Jag hittar ingen exakt innehållsförteckning men detta;" En unik blandning av havre halm, alfalfa, gräs, mynta, vitlök och soja olja med tillsats av vitaminer och mineraler." Känns som ett synnerligen onödigt foder. Lättare att ge egeninhandlad halm och lusern.
Finns flera äldre trådar om fodret om du söker :)

Tja, just för fång tror jag inte det gör några underverk.
Men jag fick en säck för några år sen och hästen trodde han hamnat i himlen! Det var mycket gott sa ponny.

Men som sagt, fångfoder? Nä knappast. Bättre att ge vanlig lucern och halm.

Vitlök kan ge hästar anemi så det är inget man ska ge till hästar överhuvudtaget så bara det utesluter fodret för min del till alla hästar. Jag har helt för mig att spaderÄss har skrivit om happy hoof så sök på Spillers happy hoof och spaderÄss här på forumet så hittar du förhoppningsvis vad en som vet vad hen pratar om tycker om det fodret.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
902
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama