Bison

Trådstartare
I början av augusti trampade jag in en grov, rostig spik 3-4 cm i främre delen av hälen.
Fick en jourtid samma kväll, stelkramp och antibiotika.
Det har väl läkt lite sisådär, med skor känns det okej, utan skor går jag fortfarande på främre delen av foten.
Hur länge borde jag vänta innan jag kollar upp det?
Jag klarar mig ju och vill inte belasta vården i onödan.
 
Jag trampade in en rostig spik en gång när jag var typ 14, då mitt i hälen. Jag tror det tog uppemot ett år innan det fysiskt hade läkt, men jisses, jag haltade så länge för jag inte kunde använda hälen att det nästan (eller faktiskt) blev ett permanent mönster att jag haltar - än idag...

Om såret är läkt, men du fortfarande har issues med att belasta hälen, så är det nog sjukgymnast du ska gå till. möjligtvis kanske du behöver ett temporärt avlastande ilägg i skon, och det är något ortopedskomakare kan fixa.
 
Jag trampade in en rostig spik en gång när jag var typ 14, då mitt i hälen. Jag tror det tog uppemot ett år innan det fysiskt hade läkt, men jisses, jag haltade så länge för jag inte kunde använda hälen att det nästan (eller faktiskt) blev ett permanent mönster att jag haltar - än idag...

Om såret är läkt, men du fortfarande har issues med att belasta hälen, så är det nog sjukgymnast du ska gå till. möjligtvis kanske du behöver ett temporärt avlastande ilägg i skon, och det är något ortopedskomakare kan fixa.

Med skor är det som sagt okej, det är utan skor som det gör ont att belasta.
Vet inte riktigt vad en sjukgymnast skulle kunna göra åt det.
Dör lite om jag kommer emot ingångshålet.
Haltar lätt gör jag redan sen innan pga tidigare fraktur och ledbandskada.
 
Om det gör så ont att du dör lite när du kommer åt ingångshålet så känns det ju inte som att du belastar vården öht, för då behöver Du ju vården 🙃

Någon kanske behöver kika på det igen helt enkelt.
 
Med skor är det som sagt okej, det är utan skor som det gör ont att belasta.
Vet inte riktigt vad en sjukgymnast skulle kunna göra åt det.
Dör lite om jag kommer emot ingångshålet.
Haltar lätt gör jag redan sen innan pga tidigare fraktur och ledbandskada.

Det låter inte normalt för mig o är inget jag minns alla när jag trampade in en mitt i hälen, snarare har jag inga minnen alls av smärta mer än de första dagarna typ när det var "köttigt" 😅 Låter lurigt tycker jag.
 
Med skor är det som sagt okej, det är utan skor som det gör ont att belasta.
Vet inte riktigt vad en sjukgymnast skulle kunna göra åt det.
Dör lite om jag kommer emot ingångshålet.
Haltar lätt gör jag redan sen innan pga tidigare fraktur och ledbandskada.
Då ska du nog låta någon titta på det. Det kan ligga pus i sårhålan som gör att det inte torkar upp och läker helt kanske.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 557
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp