Spiktäcke för häst ?

corzette

Trådstartare
Jag vet att ni inte gillar att man länkar men skojjar de ?

"Varför G********e spiktäcket ?

En arbetsvillig häst med lösgjorda muskler är en förutsättning
för att uppnå sportsliga resultat .
Bra blodförsörjning till musklerna är nödvändigt för att säkra
muskeluppbyggnaden och ge hästen kraft och uthållighet.
En smidig muskulatur är nödvändig för att säkra att hästen
har överskott till träningen.

Hur fungerar G********e spiktäcke ?

Rosorna - De små runda rosorna känns som små piggar mot huden. Dessa är konstruerade så att dem är rörliga om hästen förflyttar sej täcket ger en ökad blodcirkulation på hästen. Det har en avslappnande effekt och ger hästen en ökad återhämtning.

Neopren - Täcket består av två delar, innertäcket där rosorna är fästa och ytter- täcket i Neopren. Neopren har en förmåga att bevara värme och vara töjbart. Effekten av rosorna kommer av trycket från Neopren-täcket. Detta är noggrant utprovat för att ge en maximal effekt på hästen. Utan yttertäcket har rosorna inte samma effekt.

Rosorna + Neopren = G********e-täcket – ett spiktäcke för hästar."

(citat från hemsida)

Vad tror ni om detta ?

http://www.youtube.com/watch?v=UM3tsUcX43c&feature=youtu.be

Jag är skeptisk... FAST under fällningstider måste de ju va rena drömmen för hästen (mardrömmen för täcket ;) )

Och NEJ jag är inte återförsäljare eller ens potentiell köpare... Bara nyfiken då jag såg ut så här :O när jag såg filmen...

Senast ändrad:
Sv: Spiktäcke för häst ?

Har inte kollat på filmen, men känt på täcket.

Jag köper det inte. Hästen har för stora muskler för att den lilla stimulansen på ytan ska göra någon skilnad.

Sv: Spiktäcke för häst ?

Om jag som människa använder spikmatta/kudde etc så kan jag gå ifrån om jag tycker det blir "för mycket" eller gör ont, är obehagligt. Att spänna på hästen nåt den inte kan komma undan från ifrågasätter jag starkt...att hästen gäspar och reagerar "positivt" när täcket är av kan mycket väl bero på att det är skönt att bli av med eländet...nej tack!!! är min reaktion, finns annat som känns bättre...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka