Speciella klippningar

Niela

Trådstartare
Ja snart är det dags för att ta fram klippmaskinen igen och börja raka och nu tänkte jag detta år klippa min häst lite roligt.
Är inne på att klippa små stjärnor över hela bakdelen och upp till korset, eller hjärtan svårt val:D

Men nu tänkte jag kolla runt här med folk som kanske har gjort lite udda rakningar på sina hästar något år?
Vilken klippmaskin hade ni till finliret? jag funderar på en smal hundtrimmer för antar att den billga på tex borjes inte är så värst bra??

Jag är ju så barnsligt förtjust i allt udda ovanligt så detta måste jag bara prova, blir det inte bra är det ju bara att raka bort=)

Sv: Speciella klippningar

haha, blir säkerligen coolt.
När du gjort de vill vi se bild :D

Hej föresten Niela, länge sen man hörde nått ifrån dej.
Så du har fortfarande kvar Jorunn? :)

Kl.
Jag funderar på om jag skall lämna en stjärna framme på bogen på min i vinter:D stjärna men jag vet inte var. jag hade velat ha en svart stjärna men hon är vit på bogarna (skäck)...

31020_10151127000404032_1030058637_n.jpg

1098183_10151628884504032_566077366_n.jpg

Klipper med vanlig klippmaskin för häst och finlirar med sax. Har dock köpt en liten hundtrimmer nu att testa nästa klippning:)

Här är lite blandade bilder från en av de större hästbloggarna(bilderna är plockade från div hemsidor av Googles söktjänst att döma...)
tumblr_mdoxjmmSJW1rkxdkqo1_500.png

Diggar freiserhästen! Häftigt!

Nä inte bara du. Jag skulle kunna tänka mig till nån show eller nåt, men ha varje dag. Nää.

Ne, det finns fler. Som någon annan skrev, häftigt till en show kanske. Men jag skulle inte vilja ha en häst som springer runt och ser ut som en dalahäst jämnt..:cautious:

Mvh Domino_s

KL jäklars vad coola klippningar:d

Typ hästen med alla hjärtan nått sånt hade jag tänkt fast bara på baknen, lår och rumpan inte hela hästen.

Dala hästen var urläcker men som många säger inte som varje dag lite väl mkt av de goda=)

Såg för ett tag sen en som hade en fux som den klippt med giraff mönster, tog henne 6 timmar. Skit häftigt =)

Google: klippning häst 2013 giraff
Första bilden =)

Senast ändrad:

Vi (läs min kompis) körde tvärtom och klippte ut mönstrena i pälsen istället.

fisx.png

v958.png

skrmbillede20130416kl21.png

skrmbillede20130416kl21.png

Haha nej, jag tycker också det ser dumt ut. :p Coolt men jag skulle inte rida omkring på en giraffklippt häst! :D Och vilket jobb det måste vara! Hatar att klippa...

En stjärna, hjärta eller bokstav kan vara fint på en ponny tycker jag, gulligt. Minns att ridskoleponnyerna ofta hade det. Eller kanske någon symbol som passar hästen.

Men det är inte riktigt min stil, vill helst att det inte skall synas att de är klippta. :)

En gång har jag klippt mönster. Det blev inte fler gånger sen :D

Jag använde mig av en vanlig klippmaskin och så trimmade jag till kanterna med vanlig sax.

PICT8008_zpsece393ab.jpg

Lite otydligt ovan och den här bilden är så mörk... Men jag hoppas ni ser ändå ;)

PICT7979_zps79a56a39.jpg

Passande när hans "förnamn" är Super :p

Liknande trådar

Hästvård Ikv ska min häst klippas... hade tänkt mig någon form av typ "filt"... Förra året vilade hon = fick ha kvar all sin päls.. året innan...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10