M
MALINox
För er som kanske läst om mina tidigare inlägg ang. min arabkille som rört sig så orytmiskt och ojämt i bakdelen. Hade ute vet. som fann att han var halt efter böjprov på såväl fram som bak, ordinerade skrittvila och metacam, och vid andra besöket var han mkt bättre! Visade ingen hälta, dock gallig över hasleden vb och fortfarande viss ojämnhet i bakdelen.
Var till ATG-kliniken och röntgade båda haslederna idag....spatt!
Han har små, men väl synliga spattförändringar i mellersta glidleden på båda benen!
Ska ringa "min" vet imorgon och berätta, så får vi se vad vi ska hitta på framöver. Känns så eländigt, hästen är bara 5 år gammal!
Ni med spatthästar, hur har det gått för er? Vilken behandling har ni haft? Vad är prognosen? Vad har fungerat bra, mindre bra?
Ja vill höra alla åsikter om detta, så jag har lite på benen när vet kommer ut.
Var till ATG-kliniken och röntgade båda haslederna idag....spatt!
Han har små, men väl synliga spattförändringar i mellersta glidleden på båda benen!
Ska ringa "min" vet imorgon och berätta, så får vi se vad vi ska hitta på framöver. Känns så eländigt, hästen är bara 5 år gammal!
Ni med spatthästar, hur har det gått för er? Vilken behandling har ni haft? Vad är prognosen? Vad har fungerat bra, mindre bra?
Ja vill höra alla åsikter om detta, så jag har lite på benen när vet kommer ut.