Sparkar i väggen...

Humelibumlan

Trådstartare
Häst som utan anledning står o slår i väggen i boxen.. Nån som har tips på hur man ska få den sluta innan den slår sönder sig?

Sv: Sparkar i väggen...

Står den ensam? Hur länge är den i hage? Motioneras den? Har den börjat slå i väggar nu? Slår den när den ska få mat eller hela tiden? Gillar den sin boxgranne eller är det den den slår åt? Berätta lite mer så får du säkert mycket bra tips och råd.

Står den ensam? Hur länge är den i hage? Motioneras den? Har den börjat slå i väggar nu? Slår den när den ska få mat eller hela tiden? Gillar den sin boxgranne eller är det den den slår åt? Berätta lite mer så får du säkert mycket bra tips och råd.

*Nej hon står inte ensam
*Olika beroende på dagens upplägg o träning
*Aktiv travhäst på hög nivå
*Har alltid stått o slagit.
*Slår regelbundet... Ungefär som ett behova "bara för att"
*Hon älskar sin granne..
*Trivs i sin box o med livet i allmänhet.

Hittar ju ingen anledning till att hon slår, det är som ett "behov" att dunka.
O behöver andra tips..

är det för att få uppmärksamhet?
En häst i mitt förra stall gjorde likadant, tillslut satte stallägaren gummimattor på väggarna och hästen slutade!
Vi tror att han bara gillade ljudet, för han han slutade sparka helt och har inte lagt till några andra olater...!

Kan vara ett tips, men jag vågar inte lova att det funkar för er oxå!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
836
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix