Spanska ridskolan

Leoni

Trådstartare
Är det någon som sett någon av showerna dom turnerar med? Vad tyckte ni?
Och är det någon som ska se dem nu i helgen i Malmö?
 
Jag såg SRS för något år sedan när de var i Globen. Även om jag är stort fan utav SRS så får jag erkänna att jag inte tyckte det var värt det. Vet inte om det bara var Globens dåliga arrangemang men det var inte särskilt intressant att se varken i underhållande eller dressyr-vinkel. Kunde varit väldigt mycket bättre på båda fronterna.
 
Var och kollade nu senast dom var i globen och måste säga att jag blev besviken. Allt kändes väldigt stressat, blev inte bättre av att hästarna blev stressade av alla dessa blixtar med. Visst var det roligt att ha sett det men jag hade inte gått igen om jag inte hade varit i Österrike.
 
Är det ingen mer som ska dit?

Jag fick reda på igår att jag och min vän är inbjudna att hälsa på hästarna backstage efter showen :banana:
 
Jag såg dem i Wien på dyraste platserna men jag var inte heller speciellt imponerad med tanke på deras gedigna kunskap och att de bara rider en sorts hästar och en sorts dressyr....
Deras stall och utrustning var mer intressant :-)
 
Är det någon som sett någon av showerna dom turnerar med? Vad tyckte ni?
Och är det någon som ska se dem nu i helgen i Malmö?
Såg showen i Malmö förra helgen och blev besviken.
Samt lite förargad över hur de ryckte och slet hästarna i munnen när de skulle göra de olika skolorna över marken från marken. (typ tömkörning)
 
Va? Var vi på samma show? Jag var otroligt imponerad! Vilken otrolig skillnad på denna dressyr och den man ser på dagens grand prix- tävlingar. Bara sådana ”enkla” saker som övergångar och takt och rytmn.
Jag noterad också de ryck jag tror du refererar till, men med tanke på att han stod långt under hästen och inte ville dra ner den så blev rörelserna rätt yviga
 
@Rugge

Jag var på showen för två veckor sen och då ryckte dom inga hästar i munnen. Tyckte showen var jättebra.
 

Liknande trådar

Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
2 593
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 153
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 821
Senast: BornAgain
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 058
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp