Spånbädd???

I

Izadora

Har aldrig haft spån förr men funderar på att skaffa så då är min fråga, hur gör man en bädd av spån på bästa sett? Jag har hört att det ska vara svårt(kan man ju räkna ut själv oxå iof)

Mvh Sofie

Den basta badden gor du genom att fyll boxen med ca 15 cm span. Ta bara ut bajset, och det vata, lat spanet packas sa att det blir hart i botten. Detta tar ett par veckor, men efter det har du den basta badden. Du far inga problem med skav pa haserna osv.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: tanten
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
582
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 455
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar