M

moaoliver

har idag haft vet hos oss då min lilla tös ömmar i länden och det påverkar hela lårpartiet. Han pratade om spalt.... är jätte dålig på sjukdomar, är det någon som kan förklara lite mer om vad spalt är för nåt.... :confused: :crazy:

Sv: spalt????

Han menade inte spatt då?

Det är isf en sjukdom i hasens glidleder med diverse olika påverkan på hästen.

Det är möjligt att det var spatt han menade... Han var utlänning :d Men berätta lite mer om spatt snälla nån!

Vet bara att kor kan få klövspalt, ngn slags sjukdom i klöven, tror däremot inte hästar får detta. Kan det vara spatt?:confused:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 746
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar