Sovvanor önskas

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

Efter tappra försök att få till några former av sovrutiner till min 15 månaders bebbe, sladdis till två äldre aktiva syskon, så börjar jag ge upp nu.
Hon skulle klara sig utan att sova middag helt vissa dagar. Vissa dagar kan hon lätt sova middag över 3 timmar
Dock kan jag konstatera att hon sover ca 11-13 timmar per dygn med middagssovningen.
Dessutom får hon sova i vår säng. Då får jag lättare henne att somna om när hon vaknar på nätterna och jag får chans att inte vakna till för då somnar inte jag om på flera timmar.
Hur mycket sover era småttingar?
Vad har ni för sovrutiner för de små?
 
Sv: Sovvanor önskas

Eskil är ungefär lika gammal.

Han sover mellan 21 och 07 och sedan 2 timmar på tidig eftermiddag. Fast han somnar inte på dagen om man inte åker bil eller vagn.

På vardagarna sover han i vagn på dagis och så hämtar vi tills det är dags att vakna.

På helgerna passar man på att ta promenad eller biltur på sovtiden.

Han klarar sig väl utan sömnen på dagen men blir jättejobbig framåt kvällen då, och nästan för övertrött för att somna så det flyter bättre med middagssömn.

På kvällen lägger vi honom efter lek och nattmål i sin egen säng och så somnar han själv där. Han vaknar till flera ggr per natt men somnar om själv om han inte är förkyld.

Fast han är tränad på självsomnandet från början.
 
Sv: Sovvanor önskas

Min 17 månaders somnar för kvällen ca 19.30 o sover till ca 6.30. Han vaknar till några ggr/natt, men somnar om direkt, utan att pipa något. Sedan sover han middag, i snitt lite över en timme, men det varierar mellan 45 min-2,5 h. Det värsta är att han är fenomenal på att vakna extra tidigt de dagar man har sovmorgon, o det är stört omöjligt att få honom att somna om!:mad: (då saknar jag amningen, det var bara att ge honom bröstet, så fick man sova en timme till).
 
Sv: Sovvanor önskas

Våran lilla skrutta är elva månader och sover från ca20.00 till 08.30 sen sover hon ung. 1h på fm och 1h på em.
Fast jag funderar på att ta bort en sovning så att hon bara sover en gång mitt på dan...
 
Sv: Sovvanor önskas

Min son är i och för sig 10 månader men...
Han sover mellan 21 - 07.30 ungefär. på dagen sover han förta passet 2 - 3 timmar och på em en timme. Har funkat riktigt bra. Har viljat ta bort den där en timmes luren men han blir så trött på kvällarna och jag vill inte lägga honom så tidigt för då vaknar han så tidigt på morgonen.
 
Sv: Sovvanor önskas

Ok! Tack för alla svar! Skönt i bland att höra hur andra har det vad gäller sovningen. Hoppas att det ska bli lättare med sovrutinerna när vi flyttar om några veckor och bebban får sitt egna rum. Då ska jag försöka orka få henne somna/sova i sitt eget rum.
 
Sv: Sovvanor önskas

Lite OT men är man verkligen bebbe när man är 15 månader?
 
Sv: Sovvanor önskas

hej

mitt monster är 6 måander och heter astrid

hon sover från ca 21:00 och fram till 05:00
och sedan lägger hon sig igen vid 10:30 och sover fram till kl 14:00
och ibland en stund på eftermiddagen beroenda på
om hon följer med mamma till stallet för det är ju jätte tråkigt

men det vi har gjort som rutin hemma
i och med att astrid oxå har storasystrar och är en liten sladdis

på kvällen vid 19:30 är det kvällsfika hemma hos oss då sitter alla tre ungar och äter gröt eller macka och mjölk
sedan är det pyamas på och borsta tänderna
och då brukar oxå astrid få sig en flaska välling
och sedan bär jag henne sött sovande till sin säng
lycka till
 
Sv: Sovvanor önskas

ulda skrev:
Lite OT men är man verkligen bebbe när man är 15 månader?


Allt är relativt ;)

Har man två stora barn också som benjamin är nog den minsta bebbe länge.

Eskils storebror rättar dock mig när jag säger fel. "mamma Eskil ÄR ingen bäbis längre, han kan ju GÅ !!!"

uoooops :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: G-uldlock
·
Småbarn En månad kvar till BF och jag börjar bli väldigt nervös över det här med nattning och sömn med en treåring och en bebis. Vi samsover...
2
Svar
35
· Visningar
3 367
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Blir så trött (bokstavligt talat!) när jag är inne i sånna här perioder där jag sover uruselt! Somnar oftast relativt lätt mellan...
2
Svar
27
· Visningar
2 502
Senast: Red_Chili
·
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 733
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp