Jag har en dotter som är 1 ½ månad nu. Hon sover för det mesta väldigt bra i barnvagnen när vi är ute på promenad. Men hon vaknar nästan så fort man kommer in igen. Förmodligen blir det väl varmt inomhus med fleecefiltar och mössa och försöker man klä av mössa och filtar vaknar hon av det. Och svårare lär det ju bli nu när det blir kallare och det blir att klä på än mer kläder utomhus.
Funderar därför på om man kanske skulle låta henne sova kvar i vagnen utomhus? Vi har en liten uteplats som hon skulle kunna stå på isf.
Tänkte närmast på hur man skyddar från blåst och sol osv. Och då ska jag ju naturligvis inte ha henne ståendes ute i full storm.
Vad ska man tänka på när man klär dom?
Hur kallt kan dom sova ute i?
Vet att brorsdottern ofta sov ute i sin vagn, men det var på en inglasad altan, väl skyddad från väder å vind och hon var kanske 4-5 månader då. Är det för tidigt att ställa en 1 månaders ute?
Som sagt, ni som har små bebisar, hur gör ni?
Funderar därför på om man kanske skulle låta henne sova kvar i vagnen utomhus? Vi har en liten uteplats som hon skulle kunna stå på isf.
Tänkte närmast på hur man skyddar från blåst och sol osv. Och då ska jag ju naturligvis inte ha henne ståendes ute i full storm.
Vad ska man tänka på när man klär dom?
Hur kallt kan dom sova ute i?
Vet att brorsdottern ofta sov ute i sin vagn, men det var på en inglasad altan, väl skyddad från väder å vind och hon var kanske 4-5 månader då. Är det för tidigt att ställa en 1 månaders ute?
Som sagt, ni som har små bebisar, hur gör ni?