Erika Lundström
Trådstartare
Hur hanterar ni sorgen efter att ha avlivat er häst. Även om hon hade en del bekymmer med tände, cushingmm så var hon pigg varannan dag. Med flunexin var hon explosiv. JAG älskade henne och blev som "en mamma" för henne det sista året. Så tajta. Nu r hon borta och jag saknar henne så, ältar om jag gjorde rätt och om jag kunde varit en bättre hästägare under våra 15 år tillsammans. Tror aldrig jag vågar skaffa djur igen ( haft hund o katt ) Det gör för ont att välja och planera tidpunkt för avlivning men nu hade hon 40.6 i temp och trampade otåligt på än det ena benet än det andra och var rastlös typ ångest i kroppen. Spänd hård mage med synliga ådror. Endast en liten hög avföring. Ringde vetr som sa att det kunde vara kolikkänning men att jag inte fick ge antiinflammatoriskt därför att de kan ge kolik. Jag promenerade henne och hon var deppig och hon hade plötsligt krympt från att vara stor och ståtlig där hon sakta gick bredvid mig. Jag ringde och en timme senare var hon borta. Jag sa ett snabbt hej då och smekte henne på halsen. Lämnade stallet och nödslakt och två stallägare tog hand om det. Dåligt av mig och mår så dåligt