Sönderrivna tapeter???

C

Cernika

Nån som har nått tips på hur man skall få katter att inte riva sönder tapeter. De låter bli tapeterna i nästan alla rum förutom de helt nyuppsatta tapeterna i hallen. Där finns det tre hörn som mammakatten tycker väldigt mycket om att riva på. I övrigt förstör hon ingenting. Tidigare fanns det mycket gamla gröna vävtapeter på ett av dessa ställen och där märktes det inte ens om hon eventuellt vässade klorna. Nu vill vi få henne att sluta riva i våra nya, inte helt billiga tapeter. Vad ska vi göra? Vi kan inte stå nere och passa henne för det är en helt annan del av huset än där vi i normalfallet vistas. Hon har klösbräda som hon också använder och ibland går hon loss på nån furulist där det inte märks att hon klöser.

Sv: Sönderrivna tapeter???

De ända ja kan komma på eftersom ni inte ser henne göra de är fy spray...

Har ni testat feliway? Om inte, gör det, billigareän sönderrivna tapeter iallafall. :)

En jag känner satte upp plexiglas en meter upp på väggarna för att "rädda" tapeten...lite dyrt förståss. Mitt råd är annars att klippa klorna o sätta en klös-bräda i närheten o feliway (som sagt va)etc...

Ja jag tror med att klös pelare/bräda är ett bra tips. klösbrödan kan man ju sätta upp på väggen min erfarenhet med vår katt är att hon klöser på möblerna tills hon får dit en klöspelare då klöser hon på den med en gång sen det är hennes sätt att visa oss var de ska stå och än har hon inte förstört nått i alla fall.....
Så testa det om du inte redan gjort det.

Jag kommer inte ihåg vad det heter men det finns en dubbelhäftande plastfilm som man sätter på ställen där de gärna river. Katterna tycker att detta är väldigt obehagligt att sätta klorna i och låter därför bli. Tål kanske att provas? :smirk:

Har köpt sån spray och det är ju bra att ha även till annat exempelvuis när de ger sig på blommorna och annat. Det är ju jobbigt även om vi finns i närheten och stoppar dem. Dessutom är det en risk med att dra i blommorna för de kan ramla ner. Skall köpa en till klösbräda också. Är lite seg med inköpen för det är ju redan trasigt och vi skall laga skadorna med nya tapeter och hörnlister i trä. Bara listerna kommer att dölja det mesta för de är mest intresserade av just hörnen.

Liknande trådar

B
Övr. Katt Nu har min inneboendes katt börjat riva av tapeterna! :mad: Först ut var hallen. Klöste och bet bort en fläck av den ljusa tapeten. Sen...
Svar
6
· Visningar
1 584
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama