Sönderkliad svans

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare C_L
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 3 368
Sv: Sönderkliad svans

har du kommit på ett bra namn till fölet? :)

Hur går det, kommer det någon bebis?
Vilka är de lyckliga föräldrarna?

Ingen bebis än....det var nog bara förvärkar, hon har varit ute i hagen idag, helt lugnt, inga mer svettningar...

Jämtö Fröken är en Kbl travare likaså pappan som hette Nökle Tron.

------------------------------------------------------

Senast ändrad av en moderator:

Det blev bebis, hade svårt att tro att hon blev dräktig så sent som hon tydligen blev, de symptomen hon uppvisade måste ha varit när lillan vände sig eller så.

Det blev i alla fall en vacker liten flicka :love:

Mina två ston kliade sig olika förra våren.
Förstföderskan kliade svansen frenetiskt och gammelmärren kliade skinkorna. På båda kom fölis inom 3 dagar.

Li

Fröken ska ha bebis någon gång mellan 5 och 25 Januari.

Hon har inte uppvisat några särsilda ovanliga beteenden tills i dag, när jag hittade henne i boxen med fullkomligt sönderkliad svansrot....

Fröken är förstagångsföderska och juvret är inte precis ifyllt, hon är jättedallrig runt svansen och öm om man tar på henne där, detta har hon varit sen 2 Februari.

Är det vanligt att de kliar sig så?

Någon som varit med om det?

Mitt sto Arwen kliade också sönder sin svansrot två veckor före planerad nedkomst (min nigeriska veterinär var dock helt övertygadom att hon hade någon form för skabb!). I hennes fall var det i samband med att bakmusklerna blev alldeles mjuka. Tyvärr kom det aldrig något föl men det blir säkert en annan gång.

Har det blivit någon liten än??

Hej!

Jämtöfröken har jag kört en gång i tiden, då hon och ägarens andra häst Jämtögutten stod i Boden. Skoj att hon fått föl!

Det finns inga bilder på miraklet?

Mvh Johanna

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka