Sommerbete häst med KLUMPER!!?

K

KorsmoLappen

Heisann!

Skulle sjekke hesten min på beite igår kveld.
Hesten hadde klumper i forskjellige str. over hele magen, halsen og på siden. Han var nesten forvandlet til en ujevn, klumpete klump! :eek: Det er helt sikkert blitt slik etter innsektsbitt. Er dette en kraftig, allergisk reaksjon? Han har kanskje blitt litt daffere også. *bilde kommer etterpå da jeg skal dit igjen, etter jobbet*

Noen som har vært borti lignende?
Hjelper det kanskje med Aloe Vera på slik?

Skal begynne å ha han inne om natten f.o.m. idag.
Dyrlegen kommer i morgen, først og fremst for en tandrasp. Skal spørre om dette samtidig.

Vh Lotte

Sv: Sommerbete häst med KLUMPER!!?

Låter som nässelutslag kanske? Det kan man ju få vid allergiska reaktioner, t. ex.

Ahaa! Tack for svar! : )
Har du mer info om nässelutslag?

Min häst fick allvarlig nässelfeber för nåra månader sedan. Han behandlades med kortisonspruta i halsen och fick sedan äta tabletter varannan dag i en vecka.

Febern gick ner efter 1 dygn och utslagen var borta efter 1 dygn till.

Han har inte fått återfall.

Min häst fick ganska hårda knölar över hela kroppen dagen efter att jag provat ett nytt myggmedel. Det var nog en allergisk reaktion, om det inte var jordgetingar eller något, men ja har aldrig sett något liknande. Han hade dock inte feber utan var helt fräsch i övrigt. Men som sagt, väldigt knölig. Har du använt ett nytt myggmedel/schampo/liknande?

Takk for BRA svar alla ihop!! :idea:
Da er det nok en allergisk reaksjon. Det eneste nye for hesten er beiteplassen. Det er mye smådyr i lufta der. Ingen ny schampoo e. l. :laugh::bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jeg har en 17 år gammel kaldblodshingst som aldri har vært alvorlig syk. Han snørrer iblandt, ved f.eks. ekstreme værskifter i...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: StallLojo
·
K
Hästvård Var ute på skrittetur igår. Hesten var pigg och glad, men gikk en smule ujevnt. Veldig vanskelig å kjenne de små ujevnhetene som var...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka