Sommarkatt

hofi

Trådstartare
I lördags kom en mycket mager och liten honkatt hem till mig. Det var det magraste i kattväg som jag sett. Hon hade så ont i sina tassar att hon måste gå på tå. Hon består av skinn och ben. Men så go och tacksam. Hon måste varit bra desperat som går in genom en kattlucka där det bor 5 katter och 2 stora hundar. Hon är förmodligen en sommarkatt. Vilka människor det finns:mad: .

Sv: Sommarkatt

Självklart. En katt mer eller mindre spelar ingen roll. Den stackarn vägrar att gå utanför dörren, så det blev att inhandla kattsand. Hon är så mager att till o med musklerna har försvunnit. Hon kan knappt hoppa upp på en stol.

Jag tog hand om en liknande katt i höstas, dock en hane. Jag tror inte han hade ett uns fett på kroppen och de muskler han hade var bara tillräckligt för honom att gå med, hoppa kunde han inte direkt.

Han var också riktigt desperat. Hade gått in i stallet och rivit igenom sopsäckarna. Stallägaren var mycket förvånad att hennes egen katt inte jagat bort honom med ett ordentligt slagsmål..

Nu är han i jättefint hull och har satt massa muskler. Han far runt som en galning och är supersocial och aktiv.

Här är en bild på min sommarkatt som flyttat till mig. Hon går fortfarande knappt utenför dörren. Men sitter gärna i kattdörren och tittar.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag bor på en plats där fästingar tack och lov än så länge är ovanliga. Jag har haft 4-5 st på 10 år (på katterna, inga på...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Brie
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 690
Katthälsa Jag bor på landet, mitt ute i skogen långt från trafikerade vägar och har två katter. Dom har kattlucka i bakdörren och går in och ut...
Svar
4
· Visningar
1 489
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama