Sommarbete = diarré?

L

Linker

Båda hästarna på sommarbetet har fått diarré. Ena vallacken dricker ordentligt medans den andra knappt dricker alls :crazy: Hur ska man få hästen att dricka? vad kan det bero på? Tacksam för svar.

Sv: Sommarbete = diarré?

Har typ samma problem! Min sommarhäst Pompe dricker nästan inget heller, även om jag erbjuder vatten, och han har också haft diarré ett par dagar nu. :confused

Sv: Sommarbete = diarré?

Det kan bero på för snabbt byte till bete (ingen tillvänjning) men också pga den låga ts-halten i bete, så det blir lösare i magen. Oftast brukar det bara vara att avvakta, så hästen hinner vänja sig.

Det är svårt det där med vatten. :crazy: Det jag vet är att man kan ge betfor med mycket vatten. :) Koksaltlösning kan man också ge, men det har jag aldrig gjort så nån annan får berätta om deras erfarenhet av det.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 117
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Roheryn
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka