Sommarapoteket

S

Suprize

Vad tycker ni är det viktigaste eller bra att ha saker i ett stallapotek nu till sommaren?

Skriv gärna också vad de används till!!

Sv: Sommarapoteket

Vi gör så i vårt stall att alla ställer det nödvändigaste i en korg 8 (vi har bara fyra hästar). Denna korg tar vi med vid varje visitering i sommarhagen. Den innehåller:
*Grimma och grimskaft
*myggmedel
*hovkrats
* jodopax (till sår)
*bomull
*fysiologiskt koksalt (till ögon( en av våra hästar får rinniga ögon på sommaren om man inte håller efter dem , och sår)
*helosan ( till en häst som brukar få mugg på betet)
* Helosan med solskydd ( till en häst med vit/rosa mule)
Behövs något mer får man gå upp och hämta ur sitt mer omfattande förråd i stallet. Jag kan tycka att en salva som bildar en yta över ett sår kan behövas om flugorna börja äta på dem. Jag försöker vara supernoga med sår och så i värmen för att inte åka på större problem.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka