Som hund och katt....

pippilotta

Trådstartare
....nja inte riktigt, utan bästa vänner :D

Filmade Dino och Whizkey för någon vecka sedan , dom är lika goda vänner nu som dom var när Dino var valp, leker och busar för fullt och det blir många glada skratt när dom är igång.

Dino är nu 14 mån och en Basset som verkligen kan röra sig , lätt och smidig och hänger med på allt , en alldeles underbar hund..:love::love:

http://www.youtube.com/watch?v=dUjVKLknTMY

Sv: Som hund och katt....

Haha underbart! Ser så roligt ut när hunden lägger sig bredvid katten, som om han försöker härma honom.

Vi har också kvällsunderhållning i form av ett par som lekar nästan likadant som dina, ska se om jag kan filma nån dag.

Ja, Dino härmar Whizkey mycket, tror säkert att han är en katt för han har mycket "kattbeteende" , b.l.a kan dom sitta mitt emot varandra och slå med tassarna......ser kanonkul ut.:D

Åh, jag måste ha en Basset någon gång i mitt liv! :love: Lite OT, men hur aktiverar du dina? Du har väl 3 stycken va? :)

Jag har bara 1 basset just nu, men vill ha fler, så det blir väl så någongång.

Aktiveringen just nu beror på väder och vind, men promenader och mycket hjärngympa är det som Dino får.

Hjärngympan består av mjölkkartonger med godis i, eller en liten plastflaska med korvbitar, kan tycker att det är kanonkul, så jag kan inte lägga en flaska eller kartong någonstans för då tar han dom direkt......

Brukar även slänga ut små små bitar av köttbullar på gräsmattan.......han älskar allt där han får jobba med huvudet.

Han får även vara mycket lös, framförallt när vi är ute i skogen..

Och jag som generellt tycker bassets ser hemska, kortbenta och skinniga ut tycker att din var jättefin! :)

Underbart söta :love:

Ser så gulligt ut när det ser ut som att det börjat gå lite väl hett till då börjar Dino slickas :laugh:

Aha, då måste jag blanda ihop dig med någon annan har på Buke som har fler :). Ja, en basset ska det helt klart bli någon gång i framtiden. Vad har du för planer med din fina kille?

Aha, då måste jag blanda ihop dig med någon annan har på Buke som har fler :). Ja, en basset ska det helt klart bli någon gång i framtiden. Vad har du för planer med din fina kille?

Det är nog säkert jag eftersom jag tidigare skrivit om Riggo och Sara , tyvärr avlivades Riggo förra året i samråd med både uppfödare o Veterinär.

Sara flyttade till en f.d Bassetuppfödare i Tidaholm eftersom det inte fungerade som jag ville , Dino var inte mogen till att ha en kompis just då....men , men i framtiden så blir det som sagt minst 1 till.

Han är tänk till utställning , men får se hur han utvecklas , måste ju ha minst 1 etta på honom eftersom jag har fått förfrågan om ev parning med honom .

Funderar också på Agility när han blir lite äldre , tror att det skulle passa honom perfekt :rofl:

Det stod jättebra om honom på lappen, och han skötte sig jättebra, men...

När domaren stod och kände på honom sa hon att bara en testikel :(. Sen sa hon att han hade två. Men sen på lappen stod det att han bara hade en. Jag vet inte om domaren vad förvirrad eller något, och sen hade jag inte riktigt tillfälle att fråga henne. Men jag har inte känt några alls på honom, men han har ju så mycket päls :D. Men jag hoppas att domaren i larv hittar två där nere. Vill ju ställa ut honom på specialklubbens utställning och utställningen i borås också, men om han bara har en så är det ju onödigt :(. Då kan jag lika gärna klippa ner honom direkt.

Funderar också på Agility när han blir lite äldre , tror att det skulle passa honom perfekt :rofl:

Jag går agilitykurs med elvis nu, han är jätte duktig och det är jätte kul. Vill ju gå med douglas sen också (men han måste ju bli lite äldre). Så vi kanske hamnar i samma kurs i framtiden sen då :p. Om du inte går på falbygdens bhk.

Men M-L kan väl kolla om han har 2 kulor , annars kan jag känna och klämma lite :angel:

Skulle åkt till Skövde och tittat , men glömde Dino´s vaccinationsintyg här hemma och var hos min särbo i Mariestad o hade ingen lust att åka extra bara för att hämta det.

Men jag vet att det var minst 1 basset där och hon blev big-2. :bow:

Jag går agilitykurs med elvis nu, han är jätte duktig och det är jätte kul. Vill ju gå med douglas sen också (men han måste ju bli lite äldre). Så vi kanske hamnar i samma kurs i framtiden sen då :p. Om du inte går på falbygdens bhk.

Vet inte riktigt än , vill gå där dom har bra instruktörer och som förstår att Basset är liiiite speciella :angel:

Ja, det skulle hon gjort men sen blev det visst aldrig av. men nån av er får väl komma och klämma lite på honom innan då, så jag är beredd på dåligt besked inför domaren om det nu är så illa att det bara är en ;).

Jag har hört från många att tomten ska vara bäst. Jag har ju inget att jämföra med, eftersom det här är första kursen jag går (har inte ens gått valpkurs innan, skäms på mig :o) men jag är jättenöjd.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Jag har märkt att katterna kan få för sig att slänga iväg med sina leksaker utan att någon annan (människa eller djur) leker med den...
2
Svar
39
· Visningar
2 412
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar