Som en sommardag i november, älskade Juni!

fragansia

Trådstartare
Torsdag em, hästen har precis gjort sig illa och jag avslutar ett blogginlägg såhär:
"Själv ska jag bara vänta på att L ringer och avger rapport innan jag också lägger mig, ska ställa klockan och åka ut tidigt imorgon bitti!

Om inte liten kommer inatt förståss...
(Vilket inte skulle förvåna mig ett dugg, känns som om jag har väldigt dålig tajming med allt just nu...)"


Kommer i säng rätt sent eftersom jag är orolig för hästen, sambon somnar direkt och själv ligger jag och känner efter... Förvärkarna känns inte riktigt som de brukar, hinner precis slumra lite när jag vaknar av att vattnet går!
PANIK! 12.10 ringer jag till förlossningen "-Ta två alvedon, gå och lägg dig igen och kom in kl 8 imorgon bitti..." tyckte de. Lättare sagt än gjort, så vi packade iaf in oss i bilen och åkte upp till lägenheten för att ha lite närmare när det väl satte igång på riktigt.

Varken jag eller sambom kunde dock slappna av och sova och tillslut var vi så nervösa att vi åkte ner till förlossningen ändå. Så kl. 03.00 blev jag inskriven, 3 cm öppen och de sätter en skalpelektrod för att hålla bättre koll på bebis. Försöker mig på en dusch men det kändes inte alls bra, upplever att jag blivit väldigt beröringskänslig. Hoppar i säng igen och får alvedon, dexofen + en vetevärmare och halvslumrar fram till ca kl. 6.00 då jag istället får prova lustgas, väldigt knepig känsla men det funkar. Öppen 6 cm vid koll...

Kl. 8.43 (bra med förlossningsjournal) börjar det bli riktigt jobbigt och jag vill ha mer smärtlindring så de börjar förbereda för att sätta en epidural. När narkosläkaren väl kommer framåt kl. 9.30 så är det dock försent! Då är jag redan helt öppen så jag får fortsätta med bara lustgas. Narkosläkaren och tillhörande AT-läkare är bara in och vänder, känns lite lustigt... (Hinner dock tänka i mina lustgasdimmor att det är bra att inte ngn nybörjare ska gräva i min ryggrad:angel:).

Har mest stått på knä fram tills nu och är fruktansvärt trött, dricker massvis med energi och näringsdryck.

Kl. 11.20 värkarna börjar avta så de sätter in värkstimulerande dropp.Kl. 12.40 höjer de droppet ännu mer efter läkarkonsultation och kl.12.46 så börjar krystvärkarna på riktigt!

:love:13.13 Kommer lilla JUNI, solen skiner och det är klarblå himmel...

juni5.jpg-for-web-LARGE.jpg

3260 g och 51 cm lång

Själv får jag en blödning (förutom att jag sprack lite smått här och där) och förlorar ca 1000 ml blod totalt. Och jag måste säga att läkarundersökningen pga blödningen var bra mycket värre än själva förlossningen:crazy:

Mitt HB-värde föll från 140 till 103 och det tog nästan en vecka innan jag kände mig "normal" igen.

heart.gif
Mammas älskling:
juni1.jpg-for-web-LARGE.jpg


juni3.jpg-for-web-LARGE.jpg


13 dagar gammal väger hon 3660 och har växt en hel cemtimeter på längden!
 
Sv: Som en sommardag i november, älskade Juni!

Grattis, vilken sötnos.
Jättefint namn fick hon och söt rosa body också. :)
 
Sv: Som en sommardag i november, älskade Juni!

Sötaste bebisen jag sett på länge :love:
Och vilket vackert namn, föll mig verkligen i smaken!
 
Sv: Som en sommardag i november, älskade Juni!

Juni hälsar o tackar för alla gratulationer! Mamman håller med om att hon är en riktig sötnos!:D:love:
 
Sv: Som en sommardag i november, älskade Juni!

Grattis! Vilken liten sötnos!

Och jag måste säga att läkarundersökningen pga blödningen var bra mycket värre än själva förlossningen:crazy:

Usch ja! Klämde de på din mage typ 100 gånger? Det gjorde de på mig, när jag drabbades av samma sak. Det var man ju inte direkt förberedd på.
 
Sv: Som en sommardag i november, älskade Juni!

Urgullig unge!
Jättefint inlägg! Låter som en mycket bra förlossning. Grattis!!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp