Solocomb??

G

grl

har nyligen köpt en ny häst som behöver få manen kortad, men vill helst inte rycka o inte klippa, har någon provat solocom? Finns bl.a på H..ks.

Sv: Solocomb??

Jepp tyckte den var bra faktiskt. Har även en urtunnings "grej" (kommer inte ihåg vad den hette just nu) som egentligen var till hund men den funkar utmärkt att tunna ur manen lite med

Kul! Men innebär det att du klipper avslutningsvis, eller klarar man sig med bara solocomb? Vill ju inte ha dala-page utseende... Hästen har rätt så fin o tunn man, så den behövs nog inte tunnas.

Ja det beror ju på hur mycket man hästen har förstås men på en relativt tunn man räcker det med solocomben, det tycker jag i alla fall

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
526
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 355
Kropp & Själ Jag köpte nyligen mina första barfotaskor och vad sköna dom var att gå i. Jag har breda fötter och dålig balans men med barfotoskorna...
Svar
8
· Visningar
438
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka