Solid Gold

PiperGarden

Trådstartare
nån som har erfarenhet av det fodret? (mer info http://www.ladugardsinrede.com/ )
låter ju jättebra, men det gör ju de flesta foder om man pratar med försäljarna... :D
min pålle har svårt för att muskla sig, hålla hull och har dessutom "mjuka" hovar, vilket gör att dom för tillfället ser hemska ut... (tappar skor då sömmen ej får bra fäste...)
för tillfället står han på bete (5 hektar naturbete med 4 andra hästar, dom är alla runda och fina) och får utöver det 1½ kg krafft groov/dag + B-vitamin och vitlök. ska köpa olja till honom idag när jag handlar foder. Andra förslag?

Sv: Solid Gold

PiperGarden skrev:
nån som har erfarenhet av det fodret? (mer info http://www.ladugardsinrede.com/ )
låter ju jättebra, men det gör ju de flesta foder om man pratar med försäljarna... :D
min pålle har svårt för att muskla sig, hålla hull och har dessutom "mjuka" hovar, vilket gör att dom för tillfället ser hemska ut... (tappar skor då sömmen ej får bra fäste...)
för tillfället står han på bete (5 hektar naturbete med 4 andra hästar, dom är alla runda och fina) och får utöver det 1½ kg krafft groov/dag + B-vitamin och vitlök. ska köpa olja till honom idag när jag handlar foder. Andra förslag?
Tillåt mig bara att :rofl: :rofl: :rofl: ...............Jag tycker du ska ringa upp dom och be om att få den där rapporten som har avrapporterats från det utfodringsförsök som dom har gjort. Fråga sedan om rapporten är vetenskapligt granskad och vilka som isf har gjort detta. Har den blivit accepterad eller har den förkastats. Fråga även i vilka skrifter den har publicerts och om den har florerat på vetenskapliga konferanser. Här ska du stå på dig ända tills dom ger med sig ..............bara tjata om den där rapporten. Fråga sedan på vilka grunder allt är så förbannat bra när det ändå inte är testat i utfodringsförök. Fråga sedan hur många hästar som har disikerats där man konstaterat att matsmältningsapparaten blivit bättre med just deras foder :angel:

Senast ändrad:
Sv: Solid Gold

Bull säger jag bara! Hästfolk är de mest lättlurade på denna planet och det kommer ständigt nya "mirakelfoder" som lovar fantastiska resultat, bara det är riktigt dyrt så faller dumma hästägare för det! :rofl:

Liknande trådar

T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 294
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: MissMisty
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 213
Senast: Madick
·
J
Foder & Strö Hej! Min häst är ett 16-årigt kallblodstravarsto i medelhårt arbete (ridning). Jag upplever att hon har brist på protein (har tappat...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix