_jeanette
Trådstartare
har nog skrivit i en annan tråd om att min häst har lite ruggig matt päls... veterinären sa att jag skulle ge linfröolja som man kan köpa till hästen för att få blankare päls i en hästaffär - gjort o han har fått detta i ca 2 veckor nu. Ja pälsen är lite blankare men den är lite "vinterpäls av sig" dvs lite lång oxå. lite ruggig på ngt sätt... ger nu B-vitamin (igen)
men vad säger ni? har ni några mer tips att testa
hur ser soleksem ut? för jag tycker han är mkt finare på morgonen när jag tar av honom täcket (han går med regntäcke, fodrat o iblöand ofodrat då han är lite för mager o inte ska behöva lägga energi på att hålla värmen) han är mkt finare på morgonen och på dagen när han stått i solen är det som "värst" - dvs ruggig rätt ful. absolut inga sår eller ngt så jag fattar inte..
hoppas ni förstår mitt röriga inlägg
men vad säger ni? har ni några mer tips att testa
hur ser soleksem ut? för jag tycker han är mkt finare på morgonen när jag tar av honom täcket (han går med regntäcke, fodrat o iblöand ofodrat då han är lite för mager o inte ska behöva lägga energi på att hålla värmen) han är mkt finare på morgonen och på dagen när han stått i solen är det som "värst" - dvs ruggig rätt ful. absolut inga sår eller ngt så jag fattar inte..
hoppas ni förstår mitt röriga inlägg