Sokerkänslig(a) häst(ar)

galoppirruette

Trådstartare
Hejsan!
Finns det någon här som har någon häst som är känslig mot socker? (tex betfor)
Hur yttrar det sig?
Hur gick du/ni tillväga för att ta/få reda på det?
Vill veta allt!

Sv: Sokerkänslig(a) häst(ar)

Var det inte något om att de får gallor av betfor, nu kanske jag är helt ute och cyklar. Var ju en tråd här om betfor som gav gallor till hästar och jag gav hästen betfor och tampades med gallor, tog bort betfor och nu torra pch fina ben =)

Min häst är halvlös i magen. (bajsbollarna faller sönder vid mockning) Men blir VÄLDIGT lös i magen av betfor. (håller på att utreda varför han är lös i magen, äter enbart hö sedan 1 vecka tillbaka)
Någon annan som får lös mage på häst pga socker (betfor)?

Jag ger inte betfor, det är bara socker. Jag för min del tycker inte att det finns anledning till, att tillföra det i hästarnas foderstat.

Jag tävlar halvbloden o jämför man med en idrottsman, finns det INGEN männinska, om de så spelar fotboll, löper, simmar, åker skidor eller cyklar som vräker i sig socker!!

Mitt ena sto hade pluttar som ramlade sönder, det gick inte att mocka. Jag förstod inte vad det kunde vara, efter ett par år!! Slutade jag ge morötter, o pluttarna blev mörka,blanka o fina. Det räcker med att ge henne en morot så blir hon kass!:confused:

Så mina hästar får inte betfor eller morötter. De får en massa hö o lite svarthavre/müssli o naturliga mineraler istället.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama