söker stamtavla på hingst efter Ceylon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lovalis
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lovalis

Hej

Jag har ett sto f:1997 som är efter en hingst som enligt uppgift hette Cailor Sailor, Seilor eller Ceilor. Han lever inte längre. Han var fux 4 vita halvstumpor stor lycka ett blått öga, han sått uppstallad i Katrineholmstrakten under del av sitt liv. Han borde vara född kring 1990. Han ska varit registrerad och hans pappa är Ceylon. Vet inte vem hans mamma är?
Är det någon som vet något om denna häst??
Jessica:bow:

Sv: söker stamtavla på hingst efter Ceylon

Hej

Jag har ett sto f:1997 som är efter en hingst som enligt uppgift hette Cailor Sailor, Seilor eller Ceilor. Han lever inte längre. Han var fux 4 vita halvstumpor stor lycka ett blått öga, han sått uppstallad i Katrineholmstrakten under del av sitt liv. Han borde vara född kring 1990. Han ska varit registrerad och hans pappa är Ceylon. Vet inte vem hans mamma är?
Är det någon som vet något om denna häst??
Jessica:bow:

Jag antar att du har varit inne på blup sidan och letat??
Jag gjorde en snabb sökning på hästar med det namnet och fick inte upp någon efter Ceylon. Det finns däremot ganska många hästar e. Ceylon födda 1990 som har "namn okänt".

Om du inte har varit inne där så gå in och kolla om din häst finns med, förutsatt att hon är registrerad i ASVH.

Annars kan jag inte hjälpa dej men Görel kommer nog snart med svaret:idea::D

Hej
Tack för försöket, jag har också sett att det fanns många hinst avkommor :laugh:med okänd hst, därför försöker jag få reda på pappans stamtavla för att få rätt linje in till Ceylon.

Tyvärr så hittar jag ingen Ceylonavkomma som stämmer på signalementet.

Undrar om det kan vara Stormy Ceylor (04821087)
fux, hingst född 1982 e. Ceylon u. Victoria (11942)
e. Brabant.
Ej namngiven om du söker på Victoria på Blup.
Han verkar ha hopptävlats.

Får tyvärr inte fram något kort på honom, vet ni vart man kan söka?;)

Denna frågeställning klassas som en efterlysning, som inte hör hemma på forumet.
Lägg den under rätt rubrik bland radannonserna i stället.
Hoppas du finner vad du söker.

moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Är det någon som har någon info om en norsk hingst (född i Danmark men godkänd i Norge) Han är i Danmark registrerad som Ragoni (vet...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: hoppsann
·
Avel Har några udda tyskar i stallet och har letat hela nätet runt efter deras stamtavlor, de ser väldigt fina ut, men man vill ju veta vad...
Svar
12
· Visningar
1 754
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!
  • Kattbilder #10